معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و معاون امور کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه بر همکاری برای صیانت از حقوق ایرانیان خارج از کشور و حل مشکلات کنسولی آنان تاکید کردند.

همکاری وزارت خارجه و دادگستری برای صیانت از حقوق ایرانیان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در نشست مشترک سید کاظم سجادی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه و محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری، بر هویت بخشی، حمایت و حفظ حقوق ایرانیان در هر نقطه از جهان تأکید شد.

در این ملاقات که به مناسبت آغاز کار سید کاظم سجادی در سمت معاون کنسولی مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه برگزار شد، طرفین ضمن برشمردن مسائل کنسولی، حقوقی و قضایی ایرانیان مقیم خارج از کشور و نیز مسائل مربوط به حقوق شهروندی و کنوانسیون ملی حقوق کودک، به بررسی راهکار‌های عملیاتی در تسهیل ارائه خدمات قانونی، عزتمندانه و بی منت به ایرانیان پرداختند.

در این جلسه مقرر شد ضمن توسعه روابط دو طرف و تعمیق همکاری دودستگاه، زمینه ارتباط مستمر ایرانیان خارج کشور با داخل کشور، تشریح جاذبه‌های سرمایه گذاری در پروژه‌ها و طرح‌های مختلف عمرانی و توسعه ای، حل مسائل و معضلات کنسولی، حقوقی و قضایی هموطنان مقیم خارج از کشور، توافق با سایر کشور‌ها در انعقاد موافقتنامه‌های مختلف در جهت صیانت از حقوق ایرانیان بیش از پیش فراهم شود.

همکاری وزارت دادگستری و امور خارجه برای صیانت از حقوق ایرانیاندر ابتدای این نشست، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری با ارائه گزارشی به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات وزارت دادگستری در خدمات رسانی به ایرانیان پرداخت.