مشاور رئیس جمهوری عراق با ستایش از جانفشانی های فرماندهان شهید «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» گفت که این دو شهید بزرگترین پیروزی‌ها را علیه تروریسم رقم زدند و سرمشق آزادگان جهان بودند.

اظهارات مشاور رئیس جمهور عراق درباره حاج قاسم و المهندس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«علی شکری» (شنبه) در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به نمایندگی از «برهم صالح» رئیس جمهوری این کشور گفت: چند روز پیش ما سومین سالگرد پیروزی بر گروه تروریستی و تاریک داعش را جشن گرفتیم و امروز مراسم یادبود شهادت دو فرمانده ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی را برگزار می کنیم.  

وی افزود: فرماندهان شهید از همان ساعات اولیه ای که گروه تروریستی داعش خاک عراق را جولانگاه حضور پلید خود کرد، در مقابل آنان ایستادند و دفاع کردند.

به گفته شکری، این فرماندهان شهید بزرگترین پیروزی‌ها را کسب کردند و سرمشق همه آزادگان جهان بودند و مبارزه عراقی ها الگویی شد که در مدارس نظامی تدریس می شود.

وی با اشاره به شهادت فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در راه دفاع از ارزش‌ها و اعتقادت خویش تصریح کرد که این دوشهید به آسمان عروج کردند و بر این باور بودند که شهادت غایت مراد آنها است.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز در سخنرانی خود در این مراسم گفت که ما از شهادت فرمانده المهندس درس حفاظت از پیروزی و پاسداری از منافع ملی می آموزیم.

وی تصریح کرد: شهید المهندس جان خود را برای دفاع از عراق نثار کرد.

الحلبوسی همچنین از نقش مرجعیت دینی و دلاوران الحشد الشعبی و العشائری و نیروهای امنیتی برای پاسداری از خاک عرق تقدیر کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پی این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.