عضو پارلمان عراق سکوت در برابر جرایم بی وقفه آمریکایی‌ها در کشورش را ننگ خواند و گفت سفیر آمریکا باید هر چه سریع‌تر از عراق اخراج شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو پارلمان عراق روز چهارشنبه اخراج سفیر آمریکا از عراق را خواستار شد.

«حسن سالم» عضو جنبش عصائب اهل الحق وابسته به فراکسیون الفتح در پارلمان عراق در واکنش به نامه منسوب به سفیر آمریکا در بغداد که گفته بود «ایالات متحده  به تشکیل دولت آقای "مصطفی الکاظمی" نیاز  مبرم و بسیار زیاد دارد» گفت که «متیو تولر» باید هر چه سریع‌تر خاک عراق را ترک کند.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف عراقی دولة القانون روز گذشته در حساب توئیتری خود نوشته بود که نامه‌ای منسوب به سفیر آمریکا در عراق دریافت کرده است و در آن از گروه‌های سیاسی عراق خواسته شده که هر چه سریع‌تر با دولت الکاظمی موافقت کنند.

سالم در پاسخ به نامه سفیر آمریکا درباره رای دادن به دولت الکاظمی گفت: «دست از وقاحت بردارید. شما و مزدورانتان باید به جهنم بروید».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که شجاع و ملی‌گرا باشد و فورا سفیر آمریکا را که دولت و ملت عراق را خیلی تحقیر کرده است، اخراج کند».

عضو پارلمان عراق ما همچنین از رهبران سیاسی و به خصوص شیعیان خواست محکم و یکپارچه باشند و در برابر چنین توهینی ساکت ننشینند و اجازه هیچ گونه دخالتی در امور عرق را ندهند.

حسن سالم گفت: «در اینجاست که معاوم می‌شود چه کسی میهن دوست و برای کشورش متعصب است و چه کسی مزدور و ذلیلی است که ذره‌ای حس میهن پرستی ندارد».

او سکوت در برابر جنایت ترور فرماندهان پیروزی بر تروریسم در عراق توسط آمریکایی‌ها را ننگ دانست و گفت: نباید پشتیبانی و کمک مالی مجدد آمریکایی‌ها از باندهای داعش که با کمک رژیم جنایتکار آل سعود انجام می‌شود تا دست به اقدامات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و استان‌های ما بزنند، نادیده گرفته شود.