«صادق الحسینی» سخنگوی محور «دیاله» سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق، امروز (چهارشنبه) جزئیات دستگیری یکی از عناصر مهم گروه تروریستی «داعش» معروف به «مهندس داعش» را اعلام کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از«المعلومه»، الحسینی گفت که گروه ویژه عملیات الحشدالشعبی در عملیاتی در منطقه «وادی ثلاب» (۹۰ کیلومتری شمال شرقی بعقوبه) یکی از سرکرده‌های مهم داعش را که مسوول تجهیز صدها دستگاه خودرو به مواد منفجره برای عملیات انتحاری، بمب‌گذاری خانه‌ آوارگان و انهدام ساختمان‌ها به ویژه پس از حوادث سال ۲۰۱۴ بود را دستگیر کند.

وی ادامه داد که این فرد از سرکرده‌های مهم داعش در زمان «دولت دیاله» بود که از شش سال پیش متواری و به اتهام جنایات تروریستی تحت تعقیب نیروهای عراقی بوده است.

الحسینی یادآور شد که وی به عنوان مهندس داعش عامل بسیاری از انفجارهایی بود که ده‌ها بی‌گناه قربانی گرفت، بنابراین دستگیری این تروریست معروف ضربه‌ای سخت به داعش است. 

سخنگوی محور دیاله الحشدالشعبی درباره چگونگی دستگیری مهندس داعش افزود که بخش اطلاعات الحشدالشعبی موفق شد به هسته تروریستها نفوذ و موقعیت آن را شناسایی و در عملیاتی اطلاعاتی وی را بازداشت کند.

در هفته‌های گذشته به دنبال تحرک‌های مشکوک نیروهای آمریکایی در عراق فعالیت گروه تروریستی داعش روند رو به رشدی داشته است.

پیشتر برخی کارشناسان و منابع امنیتی عراق از احتمال فعالیت دوباره داعش در برخی از استان‌های شمالی و شرقی این کشور خبر داده بودند.

منابعی در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز فعالیت دوباره داعش در این کشور را مرتبط با نقشه‌های جدید آمریکا برای منطقه  می‌دانند.