روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی دوباره داستان جوانی کانادایی پرداخت که مدعی پیوستن به داعش شده بود.

داستان جلاد کانادایی داعش که تقلبی از آب درآمد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نشریه نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی دوباره ادعا‌های جوانی کانادایی پرداخت که پیشتر از پیوستن خود به داعش و انجام جنایاتی در سوریه سخن گفته بود.

این جوان کانادایی در سلسله برنامه‌هایی که در سال ۲۰۱۸ با نام «خلافت» پخش شد، مدعی شده بود جنایات وحشتناکی را پس از پیوستن به داعش در سوریه مرتکب شده بود.

با وجود آنکه منابع امنیتی در ابتدا داستان او را تأیید کرده بودند؛ اما مقامات کانادا و آمریکا داستان او را در خصوص جنایاتی که در سوریه مرتکب شده است را دور از واقعیت دانستند و اعلام کردند او یا بطور کلی به سوریه نرفته و یا در بهترین حالت، برای مدتی کوتاهی در آنجا بوده است.

«شهروز چودری» جوان ۲۵ ساله کانادایی پاکستانی الاصل، در سخنانی که پیش از دو سال پیش به روزنامه نیویورک تامیز زده بود، مدعی شده بود عضو پلیس دینی داعش در سوریه بوده و در عملیات اعدام، کشتن و .. دست داشته است.

روزنامه نیویورک تایمز برای مشخص شدن عللی که چودری را به این دروغگویی واداشته، در گزارشی مفصل به طبیعت زندگی این جوان که در حاشیه تورنتو کانادا حضور دارد، پرداخته است.

بر پایه گزارش روزنامه نیویورک تایمز، چودری بیشتر وقت خود را در رستوران خانواده اش که در کار فروش کباب و شاورما هستند، می‌گذراند.

«آمارناث آمارسینگام» استادیار دانشگاه کویینز انگلیس که روایت چودری را در خصوص پیوستن به داعش تصدیق می‌کند، گفته است این جوان احساس خستگی می‌کند و زندگی واقعی او، بسیار خسته کننده است.

بر پایه گزارش نیویورک تایمز، احتمال می‌رود علل دروغگویی این جوان غیر از تمایل برای شهرت و یا «کاشت ترس» میان افراد جامعه چیز دیگری نباشد.

شهروز چودری، به خود لقب «ابوحذیفه کانادایی» داده بود. چودری در مصاحبه رادیویی خود مدعی شده بود فردی را با شلیک گلوله در سرش کشته و یک تاجر مواد مخدر را نیز بوسیله فروکردن سلاحی سرد در قلبش به قتل رسانده است.

مقامات دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کانادا و آمریکا اعلام کرده اند چودری جز نویسنده داستان‌های خرافی در زمینه کشتار در سفوف داعش، فرد دیگری نیست.