عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: حفظ وحدت بین نیروهای اصولگرا همواره برای حزب موتلفه در اولویت قرار داشته است.

عضو موتلفه: هرگز اصراری بر لیست جدا نداشته‌ایم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح چگونگی فعالیت حزب موتلفه در ایام شیوع کرونا پرداخت و بیان کرد: جلسات ما به طور مستمر برگزار می‌شوند و در مواقعی که استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار نداشت، به صورت نیمه‌حضوری، اقدام به برگزاری جلسات می‌کردیم؛ یعنی نیمی از اعضا در محل جلسه حضور می‌یافتند و نیمی دیگر به صورت مجازی در جلسه حضور پیدا می‌کردند. در این ایام فقط امکان برگزاری جلسات عمومی و جمعی گسترده وجود نداشته است که این جلسات به بستر فضای مجازی انتقال یافته‌اند. کارهای مطالعاتی و جلسات کاری و تشکیلاتی ما، در این ایام همچنان استمرار داشته است. 

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان‌رضوی، در خصوص فعالیت‌های این حزب برای انتخابات ۱۴۰۰، عنوان کرد: برای انتخابات سال آینده، ما در مشهد در قالب ائتلاف فعالیت می‌کنیم و در تهران نیز علاوه بر فعالیت مستقلی که به عنوان یک حزب باید داشته باشیم، در حال بررسی بر روی کارهایی که دولت آینده باید انجام دهد هستیم و همچنین در خصوص شوراها نیز آسیب‌شناسی شوراهای فعلی و بررسی شوراهای آینده را نیز در سطح کشوری در دستور کار خود قرار داده‌ایم و هم در ائتلاف سراسری اصولگرایان حضور داریم و هم در ائتلاف استانی اصولگرایان. 

وی با تاکید بر اینکه حزب موتلفه همواره در تلاش بوده است در انتخابات‌ها با سایر نیروهای اصولگرا ائتلاف داشته باشد، اظهار کرد: ما هرگز اصراری بر لیست جدا نداشته‌ایم؛ چراکه حفظ وحدت بین نیروهای اصولگرا همواره برای ما در اولویت قرار داشته است. 

این فعال سیاسی اصولگرا میزان مشارکت مردم در انتخابات را وابسته به چند عامل دانست و افزود: مهم‌ترین این عوامل عبارت‌اند از رضایتمندی عامه مردم از شرایط کنونی، نداشتن دغدغه تاثیرگذار مالی در اوضاع زندگیشان و داشتن این حس که رای آن‌ها می‌تواند در سرنوشت کشور تاثیرگذار باشد. همچنین انگیزه‌های دینی و ملی در مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار هستند. 

ترقی ادامه داد: انگیره دینی معمولا در قشر متدین جامعه ما برای شرکت در انتخابات وجود دارد چراکه این افراد مشارکت در انتخابات را یک تکلیف دینی علاوه بر تکلیف سیاسی می‌دانند. اما قشری که انگیزه ملی آنان را به پای صندوق‌های رای می‌آورد، طبیعتا میزان رضایتمندی آنان از شرایط کنونی کشور و امید به آینده باعث مشارکت آنان در انتخابات می‌شود. 

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان ‌رضوی اضافه کرد: در مورد گروه دوم احزاب خیلی کار خاصی نمی‌توانند انجام دهند، بلکه دولت باید رضایت عامه را از طریق حل مشکلات مردم ایفا کند که متاسفانه از این نظر وضعیت ما نسبت به اسفند سال گذشته بدتر شده است. بنابراین دغدغه اینکه این نارضایتی در مشارکت مردم تاثیر بگذارد، همه را نگران کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: اما در عین حال احزاب سعی خواهند کرد که وظیفه خود در آگاه‌سازی و تقویت احساس وظیفه در آحاد مردم را انجام دهند و این طرز فکر را در مردم جامعه به جود آورند که اگر هم از وضع موجود ناراضی اند و در این شرایط امید به آینده ندارند، باز هم خودشان هستند که می‌توانند با حضور در پای صندوق‌های رای و انجام یک انتخاب صحیح، این شرایط را تغییر دهند و بهبود ببخشند. بهبودی وضع کشور منوط به انتخاب مردم برای دولت و شوراهای آینده است و مردم با انتخاب درست خود می‌توانند نارضایتی‌های موجود را به رضایتمندی تبدیل کنند. 

ترقی در خصوص تاثیرگذاری طرح اصلاح قانون انتخابات بر انتخابات آینده، بیان کرد: اگر مسیر این طرح به طور کامل طی شود و شورای نگهبان نیز آن را تکمیل و یا اصلاح کند، به طور قطع اولا نقش احزاب را در انتخابات پررنگ خواهد کرد و همچنین انتخاب‌ها را از حالت سلیقه‌ای به سمت قانونمند شدن جهت می‌دهد و همین طور باعث جلوگیری از وهن جایگاه ریاست جمهوری از طریق ممانعت از ثبت‌نام بی‌رویه افرادی که صلاحیت‌های ابتدایی را هم ندارند، می‌شود و این جایگاه را در افکار عمومی جامعه تقویت می‌کند. همچنین این طرح دقت مردم در انتخاب را افرایش می‌دهد تا ضعف‌ها و اشکالات گذشته وجود نداشته باشد.