نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر مسئولان وظایف خود را به درستی انجام دهند نه تنها نمایندگان به آنها تذکر نمی‌دهند که تشکر هم خواهند کرد.

واکنش نیکزاد به پرسشی درباره کاندیداتوری در انتخابات 1400
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی نیکزاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اختلاف دولت و مجلس شورای اسلامی و طرح برخی انتقادات تند از تریبون پارلمان به دولتمردان اظهار کرد: وظیفه نمایندگان دفاع از مردم است که آنها از طریق تذکر، نطق و اخطار این مطالب را بیان می‌کنند. نماینده به عنوان وکیل مردم از حقوق آنها دفاع می‌کند و این کار هم در راستای اختیار و جایگاه قانونی آنها است.

وی ادامه داد: نماینده مجلس شورای اسلامی به طور عام نماینده کل کشور و به طور خاص نماینده حوزه انتخابیه‌اش است لذا اگر معاونان وزارتخانه و مسئولان در دستگاه‌ها کار خود را دقیق انجام دهند و به مسئولیت‌شان عمل کنند قطعا دیگر کسی به آنها تذکر نخواهد داد. حرف‌های نمایندگان نیز تنها براساس وظایف نمایندگی‌شان بیان می‌شود.  

نیکزاد با یادآوری دوران وزارتش در وزارتخانه راه و شهرسازی اظهار کرد: در طول چهار سالی که وزیر بودم حتی یک سوال هم از من پرسیده نشد چون در این ایام ۴۶۰ سفر داشته و در برخی از پروژه‌ها بهتر از نمایندگان آن حوزه اطلاع داشتم. وظیفه خود را این می‌دانستم که مباحث مربوط به راه و مسکن را پیگیری کنم لذا اگر دوستان در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و به معنای عام دولت وظیفه خود را انجام دهد کسی به آنها تذکر نمی‌دهد و حتی تشکر هم می‌کنند اما اگر وظایف را انجام ندهند، این وظیفه نماینده است که به نیابت از موکلان‌اش تذکرات را بیان کند.

وی در پاسخ به این سوال که سفرهای استانی‌اش شائبه کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری را ایجاد کرده است، گفت که به دعوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به استان‌ها سفر می‌کنم تا مشکلات حوزه‌های انتخابیه آنها در جلسه‌ای با حضور استانداران و مسئولان استانداری پیگیری شود که نتیجه آن یک صورت جلسه‌ای است که از طریق آن ماهی یکبار پیگیری می‌کنیم که چقدر آن موارد قید شده در صورت جلسه عملیاتی شده است، لذا ما برای استان تصمیم گیری نمی‌کنیم.

نیکزاد مجددا در پاسخ به این پرسش که آیا شما کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری هستید، سکوت کرد و پاسخی نداد.