امیرعبداللهیان گفت: با تکمیل مستندات قضایی در داخل و خارج از کشور، کیفرخواست پرونده ترور سردار سیلمانی با ۴۸ آمر و عامل این اقدام تروریستی آماده شده است.

امیرعبداللهیان: به جزئیات ترور حاج قاسم رسیده‌ایم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین امیرعبداللهیان سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به ناگفته‌های شخصیت و روش‌های مدیریتی سردار سلیمانی در منطقه اشاره کرد و در عین حال درباره نحوه شهادت ایشان اظهار کرد: امروز مشخص شده فرماندهی و لیدر این عملیات تروریستی در کدام کشور بوده و کدام کشور‌ها در اطلاع رسانی جزییات ورود سردار به فرودگاه بغداد نقش داشتند و اطلاعات مورد نیاز برای انجام عملیات تروریستی شهادت ایشان را در اختیار امریکایی‌ها قرار داده اند.

وی ادامه داد: که پرونده شهادت سردار سلیمانی کاملا تکمیل شده و حتی آمران و عاملان این اقدام تروریستی امریکایی‌ها در این پرونده، کاملا شناسایی شده است. همانطوری که آیت الله رئیسی نیز اشاره کرده اند، تمام مستندات برای صدور کیفر خواست برای آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی آماده شده است.

امیرعبداللهیان یادآورشد: در طول یک سال گذشته قوه قضاییه در داخل و خارج از کشور در حال جمع آوری مستندات این ترور بود و حتی با تشکیل کمیته قضایی در عراق و مذاکره با مقامات عراقی، مشخص شده که اطلاعات سفر سردار سلیمانی از دمشق به بیروت و از آنجا به بغداد را چه کسانی در اختیار امریکایی‌های تروریست قرار داده اند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی تصریح کرد: بدون شک صدور این کیفرخواست بازدارنده و پشیمان کننده خواهد بود و صدور آن از سوی قوه قضاییه ایرانی جای تقدیر و تشکر دارد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در اموربین الملل ادامه داد که تاکنون قوه قضاییه برای تکمیل این پرونده تروریستی اقدام‌های خوبی انجام داده است و در پرونده سایر دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها همکاری خوبی با قوه قضاییه ایران داشتند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه از دو هفته پیش سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در برخی از کشور‌های منطقه به صورت خود جوش آغاز شده است، گفت: تاکنون ۱۶ هزار عنوان برنامه در داخل کشور با حرکت‌های خود جوش مردمی اجرا و یا آماده شده است.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی در مدت یک سال گذشته ده‌ها جلد کتاب از خاطرات سردار سلمانی در هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با قاچاقچیان و اشرار در شرق کشور و چه در مبارزه با تروریسم و عوامل رژیم صهیونیستی به رشته تحریر درآمده است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره در مبارزه با عوامل رژیم صهیونیستی در منطقه در کنار نیرو‌های مقاومت حضوری قدرتمند داشت، گفت: بسیاری از اقدام‌های سردار سلیمانی در مقابله با صهیونیست‌ها به همراه نیرو‌های مقاومت به صورت خود جوش بود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در اموربین الملل تاکید کرد: ناگفته‌های زیادی از شخصیت این سردار ملی وجود دارد و تاکنون سردار سلیمانی یادگار‌های زیادی را از خود در منطقه به جای گذاشته که هنوز هم این یادگار‌ها و اقدامات ایشان در منطقه ایفای نقش می‌کنند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیت و ویژگی‌های خاصی داشت، گفت: با این حال تاکنون کمتر از ۵ درصد از خاطرات سردار سلیمانی و تفکرات ایشان اعلام شده و آلان متوجه شده ایم که قصابان تروریست امریکایی و صهیونیست‌ها چه قهرمان ملی را از ما گرفتند.

امیرعبداللهیان یادآورشد که با شهادت سردار سلمیانی خلاء بزرگی در منطقه به وجود آمده است و نبود ایشان را کاملا حس می‌کنیم، زیرا یکی از نبوغ ایشان این بود که نسبت به آینده افق و دید وسیعی داشت و تاکید می‌کنم که حداقل ۵ دهه نبوغ ایشان در منطقه نمود خود را نشان خواهد داد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در اموربین الملل یادآورشد: با این حال خاطرات زیادی از سردار سلیمانی وجود دارد و این نشان می‌دهد که هنوز سردار در منطقه و کشور حضور دارد.

وی به خاطرات خود با سردار سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد که در سال ۹۷ در جلسه‌ای خدمت ایشان رسیدم بیش از ۳ ساعت و نیم طول کشید، در این جلسه سردار گفت یکی از نگرانی‌های من نسبت به برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس این است که کمتر از ۲ سال آینده، روابط این کشور‌ها با رژیم صهیونیستی به تدریج برای همگان آشکار خواهد شد.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی توضیح داد: در سفری که به سوریه داشتیم برخی از دوستان سردار سلیمانی گفتند که در برخی از عملیاتی که بر علیه نیرو‌های صهیونیستی در منطقه انجام می‌دهند، بعضی شب‌ها سردار به خواب دوستان می‌آید و نقشه راه اجرای عملیات را به ما نشان می‌دهد.