فارس/ سفرای دولت نجات ملی یمن در ایران و سوریه، سال جدید میلادی را از سال‌های تأثیرگذار در عرصه روابط سیاسی و دیپماتیک برای این دولت دانستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«عبدالله صبری»، سفیر یمن در دمشق روابط بین این کشور با سوریه را فراتر از هماهنگی سیاسی دانست. او پنجشنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه المسیره یمن گفت:‌ «هماهنگی بین یمن و جمهوری عربی سوریه هرگز در زمینه سیاسی متوقف نشده است».

سفیر دولت نجات ملی یمن در سوریه گفت:‌ «افق‌های تجاری و اقتصادی، فرهنگی و علمی گسترده جدیدی وجود دارد که به‌زودی بین یمن و سوریه آغاز خواهد شد».

او افزود: «سال ۲۰۲۰ سال گشایش و آغاز روابط دیپلماتیک بین دو کشور بود و ما میوه این هماهنگی و روابط را در سال ۲۰۱۰ خواهیم چید».

در همین ارتباط، «ابراهیم محمد الدیلمی»، سفیر یمن در تهران نیز در گفت‌وگو با شبکه المسیره، اظهار داشت که در سال ۲۰۲۰ فعالیت دیپلماسی و سیاسی گسترده‌ای اتفاق افتاد و تعیین سفیر در دمشق و افتتاح سفارت ایران در صنعاء از جمله آنها بود. 

او اقدام جمهوری اسلامی ایران در بازگشایی سفارتش در شهر صنعاء را دستاورد مهمی در عرصه دیپلماسی یمن دانست که آمریکا و صهیونیست‌ها را ناراحت کرده‌است.

دیلمی گفت: «چند کشور وجود دارد که با هدف گشایش افق تبادل روابط دیپلماتیک با صنعاء تماس برقرار کرده‌اند و همه این‌ها نتیجه دستاوردهای نظامی و سیاسی‌ای است که صنعاء (دولت نجات ملی) محقق کرده است».

دولت نجات ملی یمن طی یک سال گذشته در تهران و دمشق سفیر تعیین کرده است که این اقدام خشم ائتلاف سعودی و امارات و حامیان حمله به یمن را در پی داشته است.