این سوالی است که هر سال دانش‌آموزان و والدین آنها به دنبال یافتن پاسخ آن هستند. در واقع باید گفت کتاب‎های کمک آموزشی زیادی در این رابطه وجود دارند که می‎توانند به شما کمک کند و باید اعتراف کرد برخی از آنها از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. اما مسئله مهم این است که بتوانید مناسب‎ترین آنها را برای خود تهیه کنید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 درک و سطح علمی دانش‌اموزان با یکدیگر متفاوت است، بنابراین منتظر نباشد، با مطالعه منابعی که رتبه‌های برتر کنکور از آن استفاده کرده‎اند، شما نیز نتیجه مشابهی بگیرید. به بیانی دیگر باید بدانید استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی معتبر، در کسب رتبه بهتر و قبولی کنکور موثر است، اما باید در کنار آن چندین ویژگی مهم دیگر را نیز داشته باشید.

https://proclick.ir

برای کسب رتبه های برتر به سراغ کدام کتاب های کمک آموزشی برویم؟

قبل  از اینکه بخواهید به سراغ خرید کتاب‎های کمک آموزشی بروید، هدف‌گذاری داشته باشید. هر رشته تحصیلی شامل دروس تخصصی و عمومی خواهد بود. هر چقدر بتوانید درصد دروس تخصصی خود را بالا بزنید، به همان میزان  شانس بیشتری برای کسب رتبه کمتر خواهید داشت.  برای این منظور لازم است بر نحوه مطالعه خود تمرکز داشته باشید. مطمئن باشید اگر بهترین کتاب‌های کمک آموزشی مانند کتاب‌های میکرو طبقه‎بندی گاج را نیز در اختیار داشته باشید، اما آن را به شیوه‎ایی نادرست مطالعه کنید، از تلاش خود نتیجه نخواهید گرفت و شاید بهتر باشد بگوییم نتیجه نهایی با میزان تلاش شما متناسب نخواهد بود.

در کتاب‌های میکرو طبقه‎بندی گاج، در ابتدا به ارائه کامل مطالب درسی پرداخته خواهد شد. سپس درس‌نامه‌های کامل و کاربردی در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد. پس از آن به بررسی تمرینات کتاب درسی و حل آنها پرداخته می‌شود. در مرحله بعد، با ارائه پرسش‌های تشریحی گوناگون، ذهن دانش‌آموز بیشتر درگیر مطالب آموزشی خواهد شد. پرسش‌های کوتاه پاسخ نیز به تثبیت مطالب در ذهن کمک خواهد کرد. در نهایت مجموعه‎ایی از تست‌های چالشی و بی‎نظیر تدوین شده است. همه سوالات دارای پاسخ‌های تشریحی کامل هستند. پس از آن نیز، سوالات کنکور سال‌های قبل در اختیار دانش‌آموز قرار خواهد کرد. به این ترتیب مرحله به مرحله، سعی می‎شود تا توانایی و سطح علمی دانش‌آموز با مطالعه کتاب افزایش یابد.

خرید کتاب از گاج مارکت

برای کسب رتبه برتر کنکور چقدر در روز باید مطالعه  کنم؟

یکی از اشتباهات رایج داوطلبان کنکور، میزان ساعات مطالعه آنها است. برخی بر این باور هستند که اگر ساعات طولانی برای خواندن انواع کتاب‎های کمک درسی و تست اختصاص دهند، به همان میزان شانس داشتن، رتبه‌های کمتر را خواهند داشت. این دقیقا همان اشتباهی است که سبب می‎شود، حتی با مطالعه منابع معتبر در این زمینه به نتیجه دلخواه خود نرسید. میزان مطالعه از فردی تا فردی دیگر متفاوت است. ممکن است شما مطلبی در طی 10 دقیقه مطالعه به خوبی درک کنید، اما شاید دوست شما برای درک همان مطلب، به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد. از سویی دیگر ممکن است آستانه مطالعه شما در طی روز 6 ساعت باشد، اما دوست شما به راحتی می‎تواند 8 ساعت در روز مطالعه داشته باشد. 

بنابراین لازم است با توجه به توانایی خود ساعات مطالعه را تعیین کنید، در این صورت مطمئن باشید از خواندن منابع برتر کنکور مانند  سیر تا پیاز گاج نتیجه بهتری خواهد کرد. بسیاری از رتبه‎های برتر کنکور تنها از همین کتاب‌ها استفاده کرده و در هیچ کلاس آموزشی دیگری شرکت نکرده‌اند. رمز موفقیت آنها در انتخاب درست منابع و نحوه صحیح مطالعه بوده است. دو نکته‎ایی که به ظاهر ساده می‎آیند، اما عامل اصلی موفقیت و شکست داوطلبان کنکور است.

خرید کتاب کنکور

با مطالعه کتاب های سیر تا پیاز گاج شانس داشتن رتبه های کمتر را به خود بدهید.  

با خرید کتاب کنکور سیر تا پیاز گاج، مطالب کتاب درسی جزء به جزء مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بنابراین نیازی به دیگر کتاب‌های آموزشی در این زمینه نخواهید داشت. این کتاب با درس‌نامه آغاز شده است. در طی آن با استفاده از مثال و تمرینات متنوع و جامع، مطالب درسی آموزش داده می‎شود. پس از آن جمع‎بندی‌های کنکور و ایستگاه آموزشی به دانش‌آموز ارائه می‎شود. از آنجا که بسیاری از مطالب کتاب‌های درسی، به یکدیگر مرتبط است،  بخشی از کتاب به یادآوری، دروس و نکات گذشته اختصاص داده شده است. این امر سبب پیوستگی مطالب شده و بنابراین نکات بهتر در ذهن فرد تثبیت خواهد شد. در ادامه مجموعه‎ایی کامل از سوالات چهار گزینه‎ایی و کنکور در نظر گرفته شده است که مطالعه و بررسی آنها می‎توانید توانایی و سطح علمی داوطلب را افزایش دهد.

برای کسب رتبه بهتر در کنکور باید مطالعه مستمر داشته باشید.

مطالعه کتاب‌های سال پایانی تحصیلی تنها برای موفقیت در امتحان کنکور موثر نیست. همچنین باید بدانید صرفا مطالعه در طی نه ماه سال تحصیلی نمی‎تواند موفقیت شما در این رقابت تضمین کند.  البته برای این منظور لازم نیست تا در طی دوران تحصیل، خود را از همه سرگرمی و تفریحات محروم کنید، بلکه باید سعی کنید فاصله معناداری بین مطالعه شما بوجود نیاید.  برای این منظور می‎توانید از کتاب‎های جامع کنکور گاج استفاده نمایید.

از این کتاب کمک آموزشی به عنوان خط ویژه برای رسیدن به هدف که همان قبولی در کنکور با رتبه پایین است، یاد شده است. مهمترین هدفی که در این کتاب‎های دنبال می‎شود جمع‎بندی مطالب و آموزش کامل و ویژه است. این کتاب‌ها برای آن دسته از دانش‌آموزانی مفید است که در طول سال، مطالب درسی را به خوبی فراگرفته‌اند، اما به دلیل دور ماندن از محیط آموزشی، بسیاری از مطالب را از یاد برده‌اند. در واقع این کتاب کمک آموزشی منبعی برای مرور نکات است.

کتاب های برتر کمک آموزشی کنکور را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید کتاب‌های کمک آموزشی، انتخاب‌های زیادی خواهید داشت. اما با خرید کتاب از (گاج مارکت)، مطمئن خواهید شد که در مسیر درستی قدم گذاشته‎اید. در این فروشگاه برای تمامی دروس در کلیه مقاطع تحصیلی، کتاب‌های کمک آموزشی باکیفیتی ارائه شده است. خرید و مطالعه آنها شما را از داشتن هر نوع کتاب دیگر در این زمینه بی‎نیاز خواهد کرد. به این ترتیب راحت می‎توانید به این سوال پاسخ دهید که " رتبه‌های برتر کنکور از چه کتابهایی استفاده کردهاند؟"