طی روزهای اخیر قیمت دلار دچار نوساناتی شد. قیمت دلار به صورت روزانه تغییر میکند و کارشناسان حوزه بازار به پیش بینی قیمت دلار امروز 17 دی روز آوردند.

قیمت دلار امروز چهارشنبه 17 دی 99 / قیمت دلار یک روند صعودی پیدا کرد + جدول جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت دلار  امروز چهارشنبه 17 دی ماه 99 را در این خبر مشاهده می فرمائید . قیمت دلار آخرین قیمت دلار در بازار  همین هفته دی ماه حاکی از یک روند صعودی بوده است . قیمت دلار قیمتش بعد از انتخابات آمریکا روند کاملا نزولی داشته است .قیمت دلار  روی عدد 25 هزار898 تومانی نیز قرار گرفته است. قیمت دلار  اگر محدوده 25 هزار 800 تومانی از دست بدهد سکه بازان موقعیت فروش بیشتری را نیز می توانند کسب کنند 

قیمت دلار امروز 17 دی ماه 99

عنوان قیمت(ریال) تغییر روز قبل
دلار ۲۵۸,۹۸۰ ۰.۵۲% ۲۵۷,۶۴۰
یورو ۳۱۷,۷۱۰ ۰.۰۷% ۳۱۵,۴۹۰
پوند انگلیس ۳۵۶,۵۷۰ ۰.۶۹% ۳۵۴,۹۳۰
درهم امارات ۷۱,۸۰۰ ۰.۵۶% ۷۱,۴۰۰
لیر ترکیه ۳۴,۶۰۰ ۰.۵۸% ۳۴,۴۰۰
فرانک سوییس ۲۹۴,۷۰۰ ۰.۷۲% ۲۹۲,۶۰۰
یوان چین ۳۹,۶۰۰ ۰.۷۶% ۳۹,۳۰۰
دلار کانادا ۲۰۳,۷۵۰ ۰.۷۴% ۲۰۲,۲۵۰
دلار استرالیا ۲۰۱,۰۰۰ ۰.۷% ۱۹۹,۶۰۰
ریال عمان ۶۷۳,۵۰۰ ۰.۷۵% ۶۶۸,۵۰۰
کرون نروژ ۳۰,۸۰۰ ۰.۶۵% ۳۰,۶۰۰

نوسانات بازار ارز و قیمت دلار موجب تغییراتی در معاملات شده است. قیمت دلار برای کارشناسان حوزه بازار حائز اهمیت است.قیمت دلار به صورت روزانه تغییر میکند و همین امر موجب شد تا  راهبر معاصر به بررسی و پیش بینی قیمت دلار فردا 17 دی بپردازد.

امروز اولین قیمت دلار در بازار آزاد با ۱۰۰تومان افزایش ۲۵۹۳۰ و یورو ۳۱۵۰۰تومان اعلام شد و صرافی‌ملی هم نرخ فروش دلار را به ۲۵۸۵۰ و یورو را به ۳۱۷۲۰تومان افزایش داد؛ صرافی‌ها هم امروز دلار را با قیمت ۲۵۵۰۱ و یورو ۳۱۰۵۷تومان می‌فروختند.

این روند افزایشی متوقف نشد تا جاییکه در آخرین ساعات معاملات دلار سد مقاومتی را شکست و نرخ فروش آن در بازار آزاد به ۲۶۰۵۰ و یورو ۳۱۷۰۰تومان صعود کرد، صرافی‌ملی هم قیمت فروش دلار را به ۲۵۹۰۰ و یورو را ان افزایش داد اما نرخ در صرافی‌ها ثابت ماند.
 

قیمت دلار امروز چهارشنبه 17 دی ماه 99

قیمت دلار

تحلیلگران بازار ارز معتقدند که اخبار سیاسی و اقتصادی منتشر شده طی چند روز اخیر از جمله تنش‌های دوباره پیش آمده درخصوص بازشماری آراء انتخابات آمریکا، دستور برگشت یک ناو آمریکایی به منطقه خلیج فارس و احتمال افزایش تولید نفت در خاورمیانه باعث شده نرخ ارز بعد از حدود یک ماه ثبات در کانال ۲۵هزار تومان، امروز از مرز ۲۶هزار تومان عبور کند.

از طرف دیگر گفته شده که باتوجه به ضرر معامله‌گران در نتیجه کاهش نرخ ارز و ماندگاری آن در نرخ‌های پایین، نوسان‌گیران سعی دارند با جوسازی علیه اخبار سیاسی و تنش جلوه دادن آن‌ها زیان خود را جبران کنند؛ اگرچه جو بازار ارز هنوز افزایشی نشده و معامله‌گران امید چندانی به ادامه‌دار بودن روند صعودی فعلی ندارند لذا در نرخ‌های فعلی حجم فروش بالا رفته اما کماکان تقاضا برای خرید ارز پایین است.

قیمت دلار امروز در بازار 17 دی ماه 

 

بر اساس موارد گفته شده، انتظار می‌رود که دلار تا پایان هفته جاری همچنان در مدار صعودی باقی مانده اما شیب آن ملایم باشد؛ یک فعال بازار ارز در این زمینه اظهار کرده که ماندگاری دلار در نرخ‌های فعلی بالا نیست و به احتمال زیاد طی هفته آینده و پس از جبران بخشی از زیان نوسان‌گیران دلار مجددا به کانال ۲۵هزار تومان بازگردد.

قیمت دلار برای خرید 24950تومان و قیمت دلار برای فروش 25850تومان است.قیمت روز یورو صرافی ملیقیمت یورو برای خرید 30820تومان و قیمت یورو برای فروش 31720تومان است.

قیمت دلار و قیمت یورو در بازار آزاد
قیمت دلار

طبق دومین نرخ اعلام شده از سوی کانون صرافان، قیمت دلار و یورو مجددا گران شد. قیمت دلار در بازار آزاد با حدود 100تومان رشد مجدد به 26050 و یورو به 31700تومان رسید.

نگاهی به روند قیمت دلار از ابتدای سال۹۹

بعد از نوسانات بالای قیمت دلار در نیمه دوم سال۹۸، امسال بازار آزاد ارز کار خود را با قیمت ۱۶۴۵۰تومان برای دلار یعنی حدود ۵۰۰تومان بیشتر از قیمت دلار در آخرین روز معاملات سال۹۸، آغاز کرد اما با شروع کار بازار و گذشت حدود یک هفته، قیمت دلار به زیر ۱۶هزار تومان سقوط کرد و در روز بیستم فروردین ماه قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به ۱۵۹۰۰تومان رسید. البته قیمت دلار در این کانال ماندگار نبود و مجددا افزایش یافت و تا اواخر فروردین ماه، قیمت دلار به ۱۶۱۵۰ تومان هم رسید اما در نهایت حرکت آن معکوس شد و دلار معاملات فروردین را با قیمت ۱۵۴۰۰تومان به پایان رساند.

قیمت دلار امروز17 دی ماه 

قیمت دلار در بازار آزاد در نیمه اول اردیبهشت ماه نیز بین ۱۵۴۰۰ تا ۱۶۳۰۰تومان نوسان داشته اما در صرافی ملی قیمت دلار بین ۱۵۵۰۰ تا ۱۵۷۰۰ تومان متغیر بود؛ قیمت دلار آزاد در هفته اول این ماه از کف قیمت سال یعنی ۱۵۴۰۰ تومان به سقف قیمتی که۱۶۳۰۰تومان بود صعود کرد اما در هفته دوم، قیمت دلار مجددا وارد مدار نزولی شد.قیمت دلار در بازار آزاد تا اواخر اردیبهشت ماه قله ۱۷هزار تومان را نیز فتح کرد؛ تا هفته سوم خرداد ماه نیز دلار بین ۱۷۵۰۰ تا ۱۷۹۰۰ تومان در نوسان بود تا اینکه در هفته پایانی این ماه روند صعودی بازار ارز شدت گرفت و به همین ترتیب قیمت دلار از بیست‌ودوم خرداد به بعد ابتدا وارد کانال ۱۸هزار تومان شد و در آخرین روز بهار تا ۱۹هزار تومان هم رسید.

روند قیمت دلار در تابستان۹۹

قیمت دلار

بازار ارز تابستان امسال را داغ‌تر از هر سال آغاز کرد به طوریکه قیمت دلار در همان روز‌های ابتدایی تیر ماه پا به کانال ۲۰هزار تومان گذاشت و در سومین روز این ماه به ۲۰۵۰۰تومان هم رسید؛ به این ترتیب دلار توانست بعد از یک‌سال مقاومت (یعنی از مهر ماه ۹۸ که نرخ تا ۱۹۶۰۰تومان بالا رفته بود، تا تیر۹۹) وارد این نرخ دور از انتظار شود.

البته دلار در همین قیمت‌ها متوقف نشد بلکه با افزایش سرعت خود در این مدار افزایشی، تیر ماه با جهش 5هزار تومانی به ۲۵۲۰۰تومان صعود کرد. دلار در آخرین روز‌های این ماه اما تغییر جهت داد و ابتدا به ۲۴۷۰۰ و سپس در دو روز پایانی تیر به ۲۲۸۰۰ و ۲۱۵۰۰تومان کاهش یافت و در کانال ۲۱هزار تومان به کار خود پایان داد.

رفت‌وبرگشت دلار در مرداد

قیمت دلار در مرداد ماه هم نوسانات بسیاری را تجربه کرد؛ قیمت دلار اوایل این ماه ابتدا به ۲۲هزار تومان رسید و تنها با گذشت یک هفته تا ۲۴۱۵۰تومان هم پیش رفت؛ تا هفته سوم دومین ماه تابستان دلار در کانال ۲۳هزار تومان جولان می‌داد تا اینکه در بیستم مرداد دلار تا ۲۱۲۰۰تومان سقوط کرد که البته چندان در این نرخ ماندگار نبود چراکه در آخرین روز ماه مجددا به ۲۳هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است که از اردیبهشت تا مرداد، قیمت دلار صرافی‌ملی در کانال ۱۶ تا ۲۳هزار تومان نوسان داشته است.

دلار شهریور ماه را با قیمت ۲۲۹۰۰تومان شروع کرد اما طولی نکشید که دوباره فاز افزایشی به خود گرفت و طی دو هفته ابتدایی ماه به ۲۵۱۰۰تومان هم رسید؛ طی دو هفته پایانی هم دلار با دو بار کانال عوض کردن، در نهایت با قیمت تقریبی ۲۷۲۰۰تومان به کار خود در تابستان پایان داد. همچنین طی این ماه قیمت دلار در صرافی‌ملی نیز از ۲۲۵۰۰ به ۲۶۵۰۰تومان رسید.

ثبت دلار ۳۰هزار تومانی در مهرماه

در مهر ماه امسال نیز روند صعودی بازار ارز شدت گرفت به طوریکه در ابتدای ماه دلار کار خود را با ۲۷۲۶۰تومان آغاز کرد اما به سرعت وارد کانال‌های ۲۸ و ۲۹هزار تومان شد؛ طی دو هفته گذشته دلار در کانال ۲۹هزار تومان در نوسان بود تا اینکه در نوزدهم مهر ماه، دلار بعد از حدود یک ماه استقامت وارد کانال ۳۰هزار تومان شد و در این روز تا ۳۰۷۰۰تومان هم پیش رفت.

گریزی به بازار ارز سال۹۸

بازار ارز سال گذشته به دو نیمه اول و دوم سال قابل تقسیم است؛ در نیمه اول سال عمده نوسان قیمت دلار بین ۱۱ تا ۱۲هزار تومان بود اما در نیمه دوم سال به دلیل بروز یکسری اتفاقات سیاسی و اقتصادی مهم از جمله افزایش قیمت بنزین، تنش‌های موجود در منطقه و درگیری بین ایران و آمریکا، قیمت دلار از ۱۱ هزار تومان در مهر ماه تا مرز ۱۵هزار تومان در دی ماه نیز پیش رفت و در روزهای پایانی سال قیمت دلار تا ۱۵۹۰۰تومان هم افزایش یافت اما در نهایت معاملات بازار ارز سال ۱۳۹۸، با قیمت ۱۴۹۰۰تومان برای دلار آمریکا و ۱۶۹۰۰ تومان برای یورو به کار خود پایان داد