پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اخذ اقامت دائم اوکراین و زندگی در این کشور اروپایی و زیبا، مزایای زیادی برای شما و خانواده تان به همراه دارد. در این مقاله سعی کرده ایم با نگاهی کوتاه به کشور اوکراین و روش های دریافت اقامت این کشور، مزایای داشتن اقامت و زندگی در بهشت اروپا را برای شما مطرح کنیم.

با اوکراین بیشتر آشنا شوید

اوکراین کشوری در اروپای شرقی و بعد از روسیه بزرگترین کشور در در کل اروپاست.

کشور اوکراین از شر ق با روسیه و در غرب با لهستان همسایه است. در جنوب این کشور پهناور دریای سیاه و در شمال آن بلاروس قرار دارد.

این کشور سرسبز پوشیده از جنگل و مراتع حاصلخیز است و سرتاسر آن پر است از دریاچه و رودخانه های بزرگ و کوچک.

مردم این کشور اروپایی، بسیار مهربان و خونگرمند و با مهاجرین به نیکی و خوبی رفتار میکنند. در حقیقت آنها اصلا نژاد پرست نیستند.

پایتخت این کشور زیبا، شهر دیدنی کی یف و زبان رسمی و اداری آن اوکراینی است. ولی اکثر مردم اوکراین به زبان روسی صحبت می کنند و بعضی از افراد هم به زبان انگلیسی مسلط هستند.

اقامت دائم اوکراین

اخذ اقامت اوکراین:

اخذ اقامت اوکراین از هر طریقی بدون محدودیت سنی امکان پذیر است.  شما در هر سن و سالی که باشید می‌توانید به اوکراین مهاجرت نمایید. شرایط عمومی گرفتن اقامت دائم اوکراین داشتن صحت و سلامت پزشکی و همچنین داشتن گواهی عدم سوپیشینه است.

  • اقامت کاری اوکراین

در این روش شما باید بتوانید از یک کارفرمای اوکراینی، درخواست و اجازه کار در این کشور را دریافت کنید. با این اجازه نامه یا قرارداد می توانید مجوز کار و زندگی در اوکراین را به صورت موقت (یک تا سه سال، بسته به قرارداد کاری موجود) دریافت نمایید. بعد از آن می توانید برای خانواده‌تان بر اساس بند الحاق به خانواده، اقامت اوکراین را بگیرید. البته توجه داشته باشید باید بتوانید ثابت نمایید که از پس پرداخت هزینه های خود و خانواده‌تان بر خواهید آمد.

  • اقامت تحصیلی اوکراین

تحصیل در اوکراین باتوجه به هزینه های بسیار پایین (نسبت به سایر کشورهای اروپایی) و شرایط مساعد برای زندگی دانشجویی، علاقه مندان زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است.

وجود دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی نیز علت دیگری برای این علاقه مندی است. آموزش در این کشور به سه زبان اوکراینی، روسی  و انگلیسی می باشد. همچنین دانشجوها در اوکراین شامل خوابگاه و بیمه نیز می شوند.

  • اقامت از طریق ثبت شرکت

با ثبت شرکت در کشور اوکراین می توانید اقامت موقت برای خود و خانواده تان را دریافت کنید. در این کشور حساب بانکی باز کنید و به کار بپردازید.

  • اقامت از طریق سرمایه گذاری

حداقل میزان سرمایه گذاری در  کشور اوکراین صد هزار دلار است. سرمایه گذاری در اوکراین می تواند به شیوه های مختلف انجام شود. یک از آن شیوه ها سرمایه گذاری در خرید خانه یا املاک تجاری است.

  • اقامت از طریق تولد فرزند

برای خانواده هایی که در انتظار تولد فرزندشان هستند، این روش بهترین و کم هزینه ترین روش است. با تولد فرزندتان در خاک کشور اوکراین، فرزند شما پاسپورت این کشور را دریافت می کند. بعد از تولد فرزند، می توان برای دریافت اقامت پدر و مادر و فرزندان احتمالی خانواده نیز، اقدام نمود.

مزایای اقامت اوکراین

مزایای اقامت دائم اوکراین:

  1. با داشتن اقامت دائم اوکراین شما می توانید با صورت نامحدود در این کشور بمانید و در آنجا زندگی کنید.
  2. می توانید هر زمان که بخواهید به اوکراین ورود و خروج کنید. (بدون نیاز به ویزا)
  3. با داشتن اقامت اوکراین می توانید در این کشور حساب ارزی باز کنید و معاملات ارزی خود را سازمان دهی کنید (این مورد برای تجار و بازرگانان ایرانی که نیاز به یک حساب ارزی در یک کشور واسط دارند بسیار مهم و حیاتی است)

در ضمن با داشتن حساب بانکی در اوکراین، از تمامی امتیازات بانکی از جمله وام و دریافت ویزا کارت و مستر کارت نیز بهره مند می شوید.

  1. با دریافت اقامت دائم اوکراین شما مجوز کار در اوکراین را خواهید داشت. میتوانید در این کشور کار کنید و درآمد ارزی داشته باشید. قوانین کار برای شما و یک شهروند اوکراینی کاملا برابر است.
  2. خود و فرزندان تان می توانید در این کشور به تحصیل بپردازید و برای هر دانشگاهی که بخواهید درخواست دهید.

اگر زیان اوکراینی یا روسی نیز بدانید، می توانید مانند شهروندان اوکراینی از تخفیف های خوبی برای تحصیل برخوردار شوید. حتی ممکن است بورسیه شوید و بتوانید به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید.

  1. با داشتن اقامت دائم اوکراین، می توانید برای دریافت ویزای کشورهای عضو شنگن، آمریکا، کانادا، استرالیا و...، از طریق سفارت های این کشورها در کی یف (پایتخت اوکراین) اقدام کنید. لازم به ذکر است امکان دریافت ویزا از این طریق برای ایرانیان بسیار آسان تر خواهد بود.
  2. با داشتن اقامت داپم اوکراین در صورت رعایت موارد زیر، می توانید پاسپورت اوکراین را دریافت کنید:
  • حداقل 5 سال در این کشور زندگی نمایید و هر سال حداقل 9 ماه در این کشور حضور داشته باشید.
  • به زبان این کشور تسلط داشته باشید.
  • جرم و جنایتی مرتکب نشده باشید.

پاسپورت اوکراین از اعتبار بالایی برخوارد است. پاسپورت اوکراین از نظر اعتبار بر اساس شاخص گذرنامه هانلی در رتبه 44 دنیا قرار دارد و میتوانید با آن به راحتی (بدون ویزا) به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن سفر کنید.

مزایای زندگی در اوکراین

مزایای زندگی در اوکراین:

  • مکان بسیار ارزانی برای زندگی است. برای مثال هزینه زندگی برای یک خانواده دو نفره با اجاره خانه و سطح زندگی متوسط ماهیانه تنها 1000 دلار (حتی گاهی کمتر) هزینه دارد. این در حالی است که در سایر کشورهای اروپایی این هزینه بسیار بیشتر است.

هزینه هایی همچون دسترسی به اینترنت پرسرعت ، گاز طبیعی، هزینه های آب، برق و تلفن نیز بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

حمل و نقل عمومی نیز در اوکراین بسیار ارزان است

  • غذا در اوکراین، فراوان و نسبتاً ارزان است! اگرچه نمی توان انتظار تنوع غذایی در ایالات متحده یا کشورهای اروپای غربی را داشته باشید، اما طبق اکثر استانداردهای بین المللی کافی و قابل قبول است.

میوه و سبزیجات نیز در این کشور اغلب با کیفیت بالا هستند. دلیل این موضوع این است که عموما میوه و سبزیجات در خاک ارگانیک بسیار غنی این کشور پرورش می یابند.

  • همه شهرهای اوکراین از امنیت بالایی برخوردار هستند. حتی در شب نیز در اوکراین احساس امنیت خواهید کرد و به راحتی می توانید در شهر به گردش بپردازید!
  • مراقبت های پزشکی در اوکراین برای ساکنان این کشور رایگان است! فقط باید هزینه داروهایی که برایتان تجویز شده است را پرداخت کنید.