در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که بسیاری از افراد به اهمیت ثبت برند روی آورده اند و برای کسب و کار خود یک برند دارند. در ادامه مطالبی را در این رابطه بیان می کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

استعلام برند

در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که بسیاری از افراد به اهمیت ثبت برند روی آورده اند و برای کسب و کار خود یک برند دارند. اما برای این کار نیاز به اطلاعات دقیقی دارید که استعلام برند یکی از مهم ترین آن ها ست. از این رو در ادامه مطالبی را در این رابطه بیان می کنیم.

استعلام برند

به این موضوع توجه داشته باشید که ثبت یک برند مراحل مختلفی دارد و یکی از مهم ترین و اساسی ترین آن ها تائید کارشناس اداره مالکیت معنوی ست. این مرحله اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا اگر مدارک شما تائید نشود، باید همه مراحل را باز هم از همان اول پیگیری کنید، یعنی زمان زیادی از شما صرف خواهد شد.

یکی از مدارکی که در این مرحله بررسی می شود، نامی ست که انتخاب کرده اید. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب یک نام تکراری برند شما رد می شود، یعنی باز هم باید همه مراحل را از اول پیگیری کنید، این در حالی ست که به سادگی می توانید از این کار پیشگیری کنید و کارهای خود را در زمان کمتری پیش ببرید.

شما به سادگی می توانید در همان ابتدا از نامی که انتخاب کرده اید، استعلام بگیرید و مطمئن شوید که در گذشته برندی به این نام یا شبیه به آن در طبقه مورد نظر شما به ثبت نرسیده است، در این حالت در زمان خود صرفه جویی کرده اید و علاوه بر آن هزینه کمتری را هم صرف خواهید کرد، اگر چه زمان بزرگترین سرمایه هر شخصی به حساب می آید و ارزش آن از مادیات بیشتر است.

استعلام برند قبل از ثبت

برای انکه نتیجه استعلام از نام برند انتخابی شما مثبت باشد، باید به این نکات توجه داشته باشید. در ابتدا همانطور که در مطالب بالا هم به آن اشاره کردیم، در هنگام استعلام نام برای برند باید به طبقه مورد نظر خود توجه داشته باشید، زیرا این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، هم اوا بودن دو نام در یک طبقه است. یعنی اگر شما نام خاصی را برای برند خود انتخاب کرده اید و در طبقه ای که شما فعالیت دارید، نامی مشابه و هم آوا وجود داشته باشد، شما اجازه ثبت آن نام را برای خود نخواهید داشت. این هم نکته دیگری ست که باید به آن توجه داشته باشید.

نکته دیگری که اهمیت بالایی دارد این است که در بعضی از موارد کارشناس اداره مالکیت معنوی با دلایل غیر مشخصی نام برند شما را رد می کند (این دلایل برای هر کسی می تواند با دیگری متفاوت باشد) به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که نام های دیگری را برای خود در نظر داشته باشید که اگر اولین نام شما رد شد، در زمان کوتاهی برای ثبت برند با نام دیگر اقدام کنید.

نکته نهایی در رابطه با این موضوع هم این است که اگر چه در ابتدا باید هزینه را برای استعلام نام انتخابی خود پرداخت کنید (البته این هزینه مبلغ بالایی نیست، پس بابت ان نگرانی نداشته باشید) اما مطمئن باشید که مزیت های این کار بسیار بیشتر از هزینه ای ست که پرداخت خواهید کرد.

استعلام ثبت برند

استعلام ثبت برند

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که استعلام نام برند برای شما مزیت هایی را به دنبال خواهد داشت، در ادامه قصد داریم برای آشنایی بیشتر مخاطب ها این موضوع را هم شرح دهیم و پیشنهاد می دهیم که کماکان با ما همراه باشید. البته در مطالب بالا اطلاعات کلی را در رابطه با مزیت های این کار بیان کرده ایم، اما در ادامه این موضوع را با جزئیات شرح خواهیم داد.

مهم ترین مزیت استعلام برند این است که به شما کمک می کند که انتخاب درستی داشته باشید. برند در واقع نام تجاری کسب و کار شما ست، به همین دلیل انتخاب این نام اهمیت بالایی دارد، زیرا در ادامه کسب و کار شما با این نام شناخته می شود و این موضوع اهمیت بالایی دارد که چه نامی را انتخاب کنید.

مزیت دیگر این کار را می توان صرفه جویی در زمان دانست. هنگامی که شما بدانید نام انتخابی شما در گذشته ثبت شده است، باعث می شود که یک نام دیگر را برای برند خود انتخاب کنید. در این حالت دیگر مجبور نخواهید بود که مراحل را دوباره انجام دهید و این موضوع باعث می شود که در زمان خود به مقدار چشم گیری کاهش پیدا کند.

احتمالا این سوال برای شما هم به وجود آمده است که پیگیری مراحل ثبت برند چه هزینه ای را برای شما به دنبال خواهد داشت؟ طبیعتا اگر مجبور به تغییر نام برند خود باشید، باید هزینه هایی هم برای این کار پرداخت کنید. حال این هزینه ها هم می توانند به صورت مستقیم صرف شوند و هم به صورت غیر مستقیم.

یکی دیگر از مزیت های استعلام برند، آرامش خاطری ست که خواهید داشت. اگر در گذشته ثبت برند، ثبت شرکت یا کارهای دیگر ثبتی را انجام داده باشید، به خوبی می دانید که این کار نگرانی خاصی را برای شما به دنبال خواهد داشت که یکی از مهم ترین عوامل این نگرانی رد شدن نامی ست که انتخاب کرده اید.

به همین دلیل اگر در ابتدا از نام انتخابی خود استعلام بگیرید، دیگر بابت این موضوع نگرانی نخواهید داشت و این موضوع باعث می شود که شما آرامش بیشتری هم داشته باشید. همه ما به خوبی می دانیم که آرامش خاطر تا چه میزان مهم و با اهمیت است، به خصوص ان که در این روزها ارامش خاطر اهمیت بسیار بیشتری هم پیدا کرده است.

هزینه استعلام برند

هزینه استعلام برند

از دیگر نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، هزینه ای ست که استعلام برند برای شما به دنبال دارد. بیایید با هم صادق باشیم، این روزها هزینه اهمیت بسیار بالایی دارد و یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب به حساب می آید. به همین دلیل همه ما به دنبال خدمات یا کالاهایی هستیم که قیمت مناسبی دارند، البته نمی توان از اهمیت کیفیت هم غافل شد، در واقع همه ما به دنبال خدمات یا کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب هستیم.

از این رو این سوال مهم هم برای بسیاری از مخاطب ها پیش می آید که استعلام نام برند چه هزینه ای دارد. اگر بخواهیم به طور دقیق این هزینه را بیان کنیم، نمی توانیم مبلغی را برای آن تعیین کنیم. اما اطلاعاتی را در این رابطه با شما ارائه می دهیم تا در رابطه با این موضوع هم اطلاعاتی کلی داشته باشید.

شرکت هایی خدماتی هستند که کاراهی ثبت برند را پیگیری می کنند، این شرکت ها کارشناس هایی را در اختیار دارند که تخصص، مهارت و مهم تر از همه تجربه بالایی را در این کار دارند و به شما کمک می کنند که بتوانید مراحل ثبت برند را در زمان کمتری پیش ببرید. برای استعلام برند هم به یکی از این شرکت ها نیاز خواهید داشت.

توجه داشته باشید که هزینه استعلام برند متناسب با شرکتی که انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود و از این رو نمی توان مبلغ دقیقی را برای این کار تعیین کرد. اما یک خبر خوب هم برای شما داریم. ما در ثبتینو کار استعلام برند را برای شما با مناسب ترین هزینه و البته بالاترین کیفیت ممکن انجام خواهیم داد.