تسنیم/ وزارت خارجه چین وزیر خارجه آمریکا را به مهارت در دروغگویی و وارونه نشان دادن واقعیات متهم کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز (سه شنبه) خود گفت که مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا از هیچ تلاشی برای شیوع ویروس سیاسی دریغ نکرده و یک استاد واقعی در دروغگویی است.
پامپئو در یک هفته باقیمانده تا پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ و همچنین پست وزارت خود بار دیگر چین را به تلاش برای به مخاطره انداختن اقدامات سازمان بهداشت جهانی متهم کرده است.
ژائو لیجیان با اشاره به کمک‌های چین به سازمان‌های بین‌المللی برای مبارزه با ویروس کرونا (از جمله کمک 50 میلیون دلاری به سازمان ملل و کمک 50 میلیون دلاری به صندوق فائو) گفت که آمریکا بزرگترین بی اعتمادی در سطح دنیاست که صلح و امنیت جهانی را تهدید کرده و باعث از بین رفتن همکاری‌های بین‌المللی می شود. به گفته ژائو آمریکا با خروج یکجانبه از سازمان ها و توافقات بین‌المللی و زورگویی به دیگران، استفاده از تحریم و تهدید به دنبال دستیابی به اهداف خود است.
ژائو در ادامه با اشاره به سیاست‌های زورگویانه آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا به صورت یکجانبه اعلام کرد که شورای امینت تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و از سازمان ملل و ساختارهای دیگر برای تهمت زدن به کشورهای دیگر استفاده می کند؛ اقدامی که با مخالفت جامعه بین‌الملل مواجه شد.