فارس/ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران درباره موارد شناخته شده از مبتلایان به کرونای جهش یافته گفت:مواردی که در کشور از نوع انگلیسی کرونا را شاهد بودیم نوعا در استان تهران هستند که پیگیرهستیم تا اطرافیان چنین افرادی رهگیری و قرنطینه شوند.

کرونای انگلیسی در تهران + جزئیات نگران‌کننده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کرونای انگلیسی‌ نسخه جهش‌یافته کرونا است. کرونای انگلیسی به این دلیل نام‌گذاری شده که اولین بار در ابتدای سال 2021 میلادی در کشور انگلستان مشاهده شد. کرونای انگلیسی به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند. کرونای انگلیسی معمولا با آنفولانزا و سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود. کرونای انگلیسی سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-2)، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

شکراله حسن بیگی،معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران اظهار داشت: در مورد وضعیت بازگشایی مدارس در جلسه گذشته به مصوبه ایراداتی داشتیم که خوشبختانه اعلام شد حضور دانش آموزان در مدرسه اجباری نیست.

وی درباره وضعیت بیماران کرونایی در استان تهران، افزود: یک درصد پذیرش بیماران کرونایی در بخش‌های ویژه بیشتر شده و سن فوتی‌ها نیز کم شده که این موارد نیازمند پیگیری و کنترل جدی است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشکل مواجه می شویم.

کرونای انگلیسی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی در استان به ۷۷ درصد رسیده در صورتی که اثر گذاری در گرو رعایت بالای ۹۰ درصدی است.

حسن بیگی در مورد کرونای انگلیسی گفت: مواردی که در کشور از نوع انگلیسی کرونا را شاهد بودیم نوعا در استان تهران هستند که پیگیر هستیم تا اطرافیان چنین افرادی رهگیری و قرنطینه شوند.

وی با درخواست از شهروندان جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد: بر اساس گزارشات ۲ صدم درصد مراجعات به بیمارستان‌ها بیشتر شده، ضمن اینکه مسافرت به شهرهای شمالی نیز نگرانی را ایجاد کرده است که از شهروندان درخواست می‌کنیم پروتکل ها را رعایت کنند و از سفر به شهرهای شمالی اجتناب کنند.

کرونای انگلیسی