کیهان : پایگاه اینترنتی حامی دولت از رئیس جمهور خواست اجازه ندهد اختلافات درون دولت، موجب تاثیر منفی بر زندگی مردم شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«عصر ایران» با اشاره به ریزش چند هفته اخیر بورس نوشت: بسیار از سرمایه‌گذاران فعلی در بورس به خاطر اعتماد به سخنان رئیس جمهور وارد این میدان شدند. شاید برخی بگویند، «چشمشان کور، دندشان نرم» می‌خواستند حرف رئیس جمهور را گوش نکنند و پولشان را وارد بورس نکنند. لطفا در قضاوت‌های خود کمی به این مردم حق بدهیم. سرمایه‌شان مثل کوه یخ در حال آب شدن است.

مردم نگران ارزش پول‌شان هستند. پولی که هر روز بی‌ارزش‌تر از روز قبل می‌شود. پولی که نمی‌شود با آن برای فردا برنامه‌ریزی کرد. مردم ترسیده، پول خود را وارد بازارهایی می‌کنند که سرمایه‌شان سقوط نکند. خیلی‌ها وارد بازار دلار و طلا شدند. عده‌ای دیگر به حرف رئیس جمهور و دیگران گوش دادند و وارد بورس شدند. حالا همین عده کاسه چه کنم چه کنم دست گرفته‌اند. سکوت دولت در مورد بورس درست زمانی که دلار در حال پایین آمدن است و به نظر می‌رسد آماده رسیدن به زیر 20 هزار تومان است، عجیب به نظر می‌رسد.

نمی‌دانم در پاستور چه می‌گذرد اما بهتر است، دولت همین امروز وارد بورس شود و سر و سامانی به وضعیت بدهد. اگر رئیس جمهور مردم را تشویق به حضور در بورس نمی‌کرد، آنقدر وضعیت امروز به چشم نمی‌آمد اما حالا که خودشان گفته‌اند باید خودشان هم سر و سامانی به آن بدهند.

بله، بورس هم مثل دیگر بازارها با بالا و پایین است. قطعا سود و زیان دارد اما وضعیت به گونه‌ای شده که چند ماهی است همه در حال ضرر کردن هستند. ما به عنوان افرادی که هیچ مسئولیتی در دست‌مان نیست، وقتی به دوست و آشنایی توصیه اقتصادی می‌کنیم، هر روز به او زنگ می‌زنیم و وضعیتش را می‌پرسیم.

من اگر جای رئیس‌جمهور بودم، زمین را به زمان می‌دوختم تا اعتبار حرفم به همین راحتی‌ها زیر سوال نرود. شواهد از اختلاف برخی از اعضای دولت در مورد بورس حکایت دارد و بهتر است رئیس‌جمهور حداقل در این مورد برخلاف خیلی از مسائل دیگر، ورود کند و اجازه ندهد اختلاف وزارت‌خانه‌ها بر روی زندگی مردم تاثیر بگذارد.