شرکت هواوی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های سری MateBook و تراشه قدرتمند کرین 820E خود رونمایی می‌کند. لپ‌تاپ‌های جدید مجهز به پردازنده نسل یازدهم اینتل خواهند بود.

هوآوی سال ۲۰۲۱ را با لپ‌تاپ‌های‌ جدید و تراشه کرین 820E آغاز می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هواوی قصد دارد نخستین رویداد خود را در سال جدید میلادی را برگزار کند، این مراسم در چین برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد هواوی از سه مدل لپ‌تاپ‌های MateBook جدید خود در این مراسم رونمایی کند.

انتظار می‌رود لپ‌تاپ‌های جدید هواوی مجهز به پردازنده‌های سری یازدهم Tiger Lake H35 اینتل باشند که می‌تواند به فرکانس ۵ گیگاهرتز دست یابد. همچنین به نظر می‌رسد با مدل‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌های 14 و 13 اینچ سری MateBook مواجه خواهیم بود. با توجه به رشد جهانی بازار هوآوی در زمینه لپ‌تاپ، پیش‌بینی می‌شود که این شرکت در سال جدید فعالیت‌های خود در این حیطه را افزایش دهد.

علاوه بر این محصولات هوآوی از پردازنده گوشی هوشمند خود یعنیKirin 820E نیز رونمایی خواهد کرد که به نظر می‌رسد یک پردازنده برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده باشد. جزئیات دقیقی از قابلیت‌های فنی این محصولات تا به حال منتشر نشده است.

پیش‌بینی می‌شود که شرکت هواوی این محصولات جدید را به همراه  مجموعه جدیدی از تلویزیون‌های هوشمند، گوشی تاشوی جدید و بهبودیافته Mate X و چند محصول دیگر را در سال جاری و احتمالا در ماه مارس عرضه کند.

2

اما از طرفی دیگر و بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده، هواوی در حال کار روی نسخه مخصوص از فروشگاه نرم‌افزاری خود یعنی «اپ گالری» است. این فروشگاه که حالا سومین مارکت بزرگ دنیاست، به زودی برای کامپیوترهای شخصی نیز معرفی خواهد شد.

این موضوع بخشی از طرح جامع هوآوی برای ایجاد اکوسیستم انحصاری خود است. پیشرفت هواوی در زمینه جذب توسعه‌دهندگان و انجام برنامه‌ریزی‌های مختلف برای گسترش اپ استورهای اختصاصی خود، در آینده نزدیک بازیگران این حیطه از جمله گوگل پلی و سایر اپ استورها را به چالش خواهد کشید.