ایرنا- وزیر امور خارجه، بدهی را تنها دلیل تعلیق رای ایران در سازمان ملل عنوان کرد و گفت: دولت منبعی را برای پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل را مشخص کرده بود اما آمریکا مانع پرداخت آن شد.

ظریف: آمریکا مانع پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدجواد ظریف روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه که مشکلات اقتصادی ربطی به برجام ندارد و باید اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنیم، گفت: برای بررسی این مساله بیاییم ببینیم وضع تورم کشور بعد از برجام که آن هم به طور کامل اجرا نمی‌شد، چگونه بود. بعد آن دو سال را با وقتی که ترامپ تحریم‌ها را اجرا کرد مقایسه کنید.

 

وزیر امور خارجه ادامه داد: باید اصول اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و حتما داشتن این وزنه‌ها بر پایه اقتصاد کشور و اینکه بتوانیم اقتصاد را بهتر پیش ببریم، کمک می‌کند.

ظریف درباره تعلیق حق رای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به دلیل بدهی، اظهار کرد: باید ۱۶ میلیون دلار برای حق رای و کاهش بدهی‌ به سازمان ملل پرداخت می‌کردیم. دولت این پول را تخصیص داد و منبع آن را از محل پولهای جمهوری اسلامی در کره جنوبی مشخص کرد اما آمریکا مانع پرداخت پول‌ به حساب سازمان ملل شد.  

وی درباره منابع و مبالغ پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی،  گفت: این مسوولیت وزارت خارجه نیست و من اطلاعی از آن ندارم. مسوولیت وزارت امور خارجه تسهیل کار بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها است.