علی عسکری رییس سازمان صداوسیما نیز امروز از رییس جمهور و مردم به خاطر اظهارات کارشناس تلویزیون عذرخواهی کرد.

حبیب رحیم‌پور مجری برنامه زاویه اخراج شد؟ +جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کیان عبداللهی، سردبیر خبرگزاری تسنیم از اخراج مجری برنامه زاویه که مهمانش به رئیس جمهوری توهین کرده بود، خبر داد.

او در این باره در توئیتی نوشت: "ظاهراً حبیب رحیم‌پور ازغدی سردبیر ومجری-کارشناس برنامه ‎زاویه اخراج شده است؛ امیدوارم این خبر واقعی نباشد امّا برخی منابع میگویند این حکم قطعی شده است! این تصمیم عجیب فراتر از قربانی کردن یک فرد است و تبعات مهم برای امر گفتگو و اعتبار صداوسیما دارد."

عبداللهی در ادامه خطاب به علی‌عسگری رییس صداوسیما و معینی‌پور رئیس شبکه4 نوشت: "آقای ازغدی در واکنش به اظهارات میهمان چه باید میکرد که نکرد؟ این تنبیه 2 معنادارد: ۱-گفتگو برای صداسیما شوخیست، تا مسئله‌ پیش بیاید سردبیر و مجری هوا میشوند! ۲-مجریها لابد غیر از محکوم کردن اظهارات موهن، باید فنون رزمی هم بدانند و همانجا میهمان را ناک اوت کنند!"

حبیب رحیم پور ازغدی مجری برنامه زاویه برادر حسن رحیم پور ازغدی است.

هفته گذشته در یکی از قسمت های برنامه زاویه احمد جهان بزرگی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت: "مسئولی می‌نشیند خانه و ممکن است پای منقل باشد و سر نمی‌زند به این طرف و آن طرف ببیند در مملکت چه می گذرد، حتی وزرایش نمی توانند با او تماس بگیرند، مسئول است؟"

این سخنان جنجالی بزرگ به پا کرد معاون حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد که از صداوسیما شکایت می کند.

نهایتا روز گذشته علی عسکری رییس سازمان صداوسیما نیز امروز از رییس جمهور و مردم به خاطر اظهارات کارشناس تلویزیون عذرخواهی کرد.

اما شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در خصوص ادبیات توهین آمیز یکی از مهمانان برنامه زاویه شبکه چهار، ضمن تذکر از رئیس سازمان خواست با عوامل موثر برخورد قاطع کند.

معاون حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد در این باره از صداوسیما شکایت‌ می‌کند.

شبکه چهارم سیما همان روز بیانیه ای صادر کرد اما در آن عذرخواهی از رییس جمهور صورت نگرفته بود. بیانیه مذکور دولت را راضی نکرد و انتقادات از صداوسیما ادامه داشت.