وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدارهایش در ایروان با نخست‌وزیر و همتای ارمنستانی خود را پربار توصیف کرد و افزود در این دیدارها درباره تقویت بیشتر روابط دوجانبه و همکاری منطقه‌ای توافق شد.

ظریف دیدارها در ارمنستان را پربار توصیف کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی به جمع‌بندی دیدارهایش با نخست‌وزیر و وزیر خارجه ارمنستان پرداخت.

ظریف در این توییت نوشت: مشورت‌های سازنده با نخست‌وزیر و وزیر خارجه ارمنستان داشتم. چالش‌ها و فرصت‌های مشترک منطقه‌ای را بعد از درگیری‌های اخیر بررسی کردیم. 

وی افزود: درباره تقویت بیشتر روابط دوجانبه و همکاری منطقه‌ای از جمله پروژه‌های ارتباطی و تبدیل رقابت‌های قدیمی به همکاری‌های آینده توافق کردیم.

محمدجواد ظریف پیشتر در دیدار با نخست وزیر ارمنستان گفت: ارمنستان همسایه بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران است و روابط ما بسیار صمیمی و نزدیک است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به پاشینیان با بیان اینکه «ما با شما نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای داریم»، عنوان کرد: از زمان درگیری اخیر با شما و دیگر کشورها در منطقه در تماس بودیم و علاقه‌مندیم تماس‌ها را برای آینده همکاری و صلح در منطقه دنبال کنیم. حوزه‌های مختلف فرصت در روابط دوجانبه و همچنین روابط چندجانبه وجود دارد که می‌خواهم امروز درباره آن با شما صحبت کنم.

وی در بدو ورود به ایروان هم گفت: در دو توقف قبلی من در باکو و مسکو درباره همکاری‌های چندجانبه به ویژه بعد از اجلاس سران ۱۱ ژانویه بین آقایان «نیکل پاشینیان»، «الهام علی‌اف» و «ولادیمیر پوتین» صحبت‌هایی کردم و زمینه برای همکاری بین کشورهای منطقه به خصوص در حوزه اقتصادی فراهم است و این همکاری‌ها می‌تواند صلح و ثبات درازمدت را به دنبال داشته باشد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه پیش از این نیز به جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه سفر و با مقامات این کشورها درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به خصوص اوضاع قره باغ به گفت‌وگو پرداخته بود. وی قرار است در ادامه به گرجستان و ترکیه سفر کند.