اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت ضمن تشکر از وزیر ارتباطات در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه پهنای باند،‌گفت: وزیر جوان ارتباطات ما و وزیر سابق کار بزرگی کردند. پهنای باند کار عظیم و افتخاری برای کشور است. نمی توانند کسی را برای پهنای باند محاکمه کنند. این دستور من بوده و اگر می خواهید محاکمه کنید من را محاکمه کنید. پهنای باند یعنی آزادی مردم در کسب و کار الکترونیک، یعنی از ثبت سفارش گرفته تا بانک مرکزی و گمرک و ورود کالا به انبارها همه را مردم ببینند. پهنای باند یعنی مبارزه با فساد و کسی نمی تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد. اگر می خواهید کسی را برای مبارزه با فساد احضار کنید باید من را احضار کنید نه اینکه وزیر من را احضار کنید.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، ‌محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

دولت جدید آمریکا استقلال خود را دارد/ صداوسیمای متعلق به نظام نباید اینگونه رفتار کند

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری در واکنش به ادعای مقامات اسرائیل درصورت بازگشت آمریکا به برجام گفت: فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا مثل سایر کشورها، استقلال خود را دارد و این کارهای رژیم صهیونیستی صرفاً جنگ روانی است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا علت دعوت نشدن رییس صداوسیما به جلسه امروز هیئت دولت مرتبط با حاشیه‌های برنامه «زاویه» است، تاکید کرد: صداوسیما در برخی از برنامه‌هایی که دارد چه زنده و چه ضبط‌شده، در گزینش افرادی که برای حضور دعوت می‌کند، به نوعی کسانی را انتخاب می‌کند که تابلودار هستند و مخالف دولتند، برنامه‌ای که در آن یک روحانی را دعوت کرده بودند و اینکه با یک لحن بسیار بد به رییس جمهوری توهین می‌کند، این امری بود که برای وزرای ما قابل قبول نبود و گفتند نمی‌شود که صداوسیمایی که متعلق به نظام است اینگونه عمل کند. 

اسرائیل در حدی نیست که ایران را تهدید کند

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور همچنین در پاسخ به تهدید نظامی یک مقام اسرائیلی در صورت بازگشت آمریکا به برجام، تاکید کرد: اسراییل در حدی نیست که ایران را تهدید کند.

وی همچنین درباره دستورش به نوبخت و همتی درباره شفاف سازی هزینه کرد ارز ۱ میلیارد یورویی به ستاد کرونا، اظهار کرد: گزارش این هزینه کرد را به مردم دادیم. من گزارش را از سازمان برنامه بودجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت گرفتم و به مردم ارائه کردم.

دستور روحانی به اعضای اقتصادی کابینه دولت برای همکاری با مجلس برای تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰

حسین‌علی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری از دستور روحانی به اعضای اقتصادی کابینه دولت برای همکاری با مجلس جهت تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: بر اساس نامه‌ای که مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال کرده، قرار است لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سه‌شنبه در دستور صحن مجلس قرار گیرد. رئیس جمهوری نیز امروز تاکید داشتند که آقای نوبخت و همچنین وزرای اقتصادی برای اینکه لایحه به تصویب برسد با مجلس همکاری و مشارکت کنند.

*در جلسه امروز هیئت وزیران که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار شد، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما حضور نداشت.

ایسنا اطلاع یافت که علت این غیبت عدم ارسال دعوتنامه از سوی دفتر هیئت دولت برای علی عسگری عنوان شده است که احتمالا به دلیل پخش اظهارات توهین آمیز یکی از مهمانان برنامه «زاویه» از شبکه ۴ بوده است.

*در این جلسه همچنین هیات وزیران با توجه به نوپا بودن نهاد دهیاری و اهمیت پشتوانه های قانونی برای ایفای نقش مؤثر این نهاد در عرصه توسعه روستایی و نیز تعارضات و خلاء‌های قانونی موجود و نیز ضرورت یکپارچه سازی و انسجام بخشی قوانین، با پیشنهاد وزارت کشور درخصوص لایحه تأسیس دهیاری‌های خود کفا در روستاهای کشور موافقت کرد.