ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: با همکاری تهران و آنکارا تلاش می‌کنیم گفت‌وگوهای سیاسی در سوریه مجدد برگزار شود.

پوتین: با همکاری تهران و آنکارا مذاکرات سوریه را برگزار می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین امروز (چهارشنبه) در نشست مجازی مجمع اقتصادی داووس با تاکید بر لزوم همکاری بین‌المللی برای حل و فصل مسائل و پرهیز از یکجانبه گرایی تصریح کرد که زمینه‌های گسترده‌ای برای همکاری در سطح بین المللی وجود دارد.

وی افزود: این گونه رویکردهای چندجانبه واقعا موثر است و تجربه موجود کارایی بالای چنین رویکردهایی را برای حل مسائل نشان می‌دهد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: یادآوری می‌کنم به عنوان مثال در فرمت آستانه، روسیه، ایران و ترکیه اقدامات زیادی را برای تثبیت اوضاع سوریه انجام می‌دهند و هم اکنون نیز به برقراری گفت‌وگوهای سیاسی در این کشور کمک می‌کنند که البته به همراه کشورهای دیگر مشارکت صورت می‌گیرد و ما این اقدامات را به اتفاق یکدیگر انجام می دهیم.   

وی ادامه داد: در کل می‌توان گفت که اقدامات برای حل مسائل سوریه با موفقیت بوده است.  

ایران، روسیه و ترکیه ضامن مذاکرات آستانه هستند که تاکنون ۱۵ دور آن برای کمک به بهبودی اوضاع سیاسی سوریه و حل و فصل مسائل این کشور برگزار شده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته (سه شنبه) خاطرنشان کرد که در مذاکرات با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود درباره حل مسائل سوریه گفت و گو کرده است.  

وی با بیان اینکه فرمت آستانه برای حل مسائل سوریه موثر است افزود: در ماه فوریه آینده نشستی برای حل مسائل سوریه برگزار می‌شود و ایران و روسیه و ترکیه مذاکرات درباره سوریه را همراهی می‌کنند.