مصرف چای سبز در فصل بهار علاوه بر اینکه کالری بسیار کمتری را در مقایسه با سایر نوشیدنی ها وارد بدن می کند بلکه خطر ابتلا به برخی از اختلالات و نارسایی های حاد و مزمن را نیز کاهش می دهد.

چای سبز دندان را می‌پوساند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نریمان سعادتی متخصص تغذیه  گفت:تغذیه مناسب واصولی در فصل بهار یکی از مهمترین راه هایی است که با استفاده از آن می توان به ارتقای کیفیت زندگی در بهار و تطابق هرچه بیشتر با شرایط آب و هوایی این فصل کمک کرد.

وی افزود:مصرف مایعات و نوشیدنی های مفید به ویژه آب و چای یکی از نیازهای اصلی بدن است که با گرم شدن هوا در بهار و طولانی شدن طول روز این نیاز بیشتر می شود.

سعادتی با بیان اینکه نوشیدن چند لیوان چای در روزهای فصل بهار بسیار نیروبخش خوش مزه و لذت بخش است تاکید کرد:مصرف چای سبز در فصل بهار علاوه بر اینکه کالری کمتری را در مقایسه با سایر نوشیدنی ها واردبدن می کند بلکه خطر ابتلا به برخی از اختلالات و نارسایی های حاد و مزمن را نیز کاهش می دهد.

این متخصص تغذیه یاداور شد:براساس برخی از مطالعات چای سبز ویژگی های ازرشمندی همچون خواص ضد التهابی و ضد سرطانی دارد مصرف روزانه آن می تواند خطر برخی از مشکلات گوارشی را نیز کاهش دهد.

 

وی خاطرنشان کرد:البته با چای سبز نباید مقادیر زیادی شکر یا قند مصرف کرد چرا که مصرف زیاد قند و شکر علاوه بر اینکه موجب پوسیدگی و خراب شدن دندان ها می شود بلکه خطر ابتلا به بیماری های خطرناکی همچون دیابت را نیز افزایش می دهد.