مدیر‌کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس آخرین آمار تا هشتم بهمن‌ ۹۹ بیش از ۳.۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن به ۳۴۳هزارو ۴۴۴ نفر پرداخت شده است.

جزئیات پرداخت وام ودیعه مسکن‌ به مستأجران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از ایسنا؛ پروانه اصلانی افزود: با توجه به مشکلات ایجادشده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و بهداشتی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای بند سه مصوبات پنجاه‌و‌یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۱۳ دی‌، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن­ تا پایان بهمن ۱۳۹۹ تمدید شده است.

ستاد ملی کرونا به دلیل مشکلاتی که برای برخی از مستأجران و فاقدان مسکن در شرایط کرونا به‌دلیل محدودیت‌ها و خلل در کسب درآمدها پیش آمد، این امکان را فراهم کرد تا متقاضیان مستأجر در شهرهای بزرگ،‌ میانی و کوچک با دریافت مبالغی نسبت به تأمین مسکن مورد نیاز خود اقدام کنند.

رقم ودیعه مسکن برای مستأجران تهران

۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلان‌شهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است. ‌متقاضیان باید پس از یک سال اصل ودیعه را به بانک بازگردانند و درعین‌حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند.