ایرنا/ شبکه خبری سی ان ان در گزارشی عنوان کرد: سیاست تقابلی آمریکا در دوره ۴ ساله دونالد ترامپ و فشار حداکثری بر ایران موثر نبوده و دولت بایدن باید رفتار خود را در قبال تهران تغییر دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سی ان ان در ادامه گزارش خود آورده است : جو بایدن درحالی وارد کاخ سفید شد که با چالشی گسترده در سراسر منطقه خاورمیانه مواجه است.
این شبکه خبری افزود: دولت آمریکا با بحران انسانی و کمک های اضطراری در یمن مواجه است، در سوریه نیز با بحران پناهجویانی که در سرمای شدید دست به گریبان هستند و در عراق با وجود آنکه (گروه تکفیری - تروریستی) داعش از میان رفته اما همچنان خون ها بر زمین ریخته می شوند.
این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: دونالد ترامپ در دوره ۴ ساله ریاست جمهوری ، سیاست کامل تقابل  با ایران را در پیش گرفت تا آنجا که واشنگتن را تا مرز رویارویی نظامی با تهران پیش برد.
"بن ودمن" خبرنگار منطقه ای این شبکه خبری گفت: اکنون دولت بایدن نشان داده که سیاست متفاوتی را درمنطقه خاورمیانه در پیش گرفته است، آنچنان که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه جدید آمریکا در روزهای آغازین کار خود به صراحت اعلام کرد «آمریکا به حمایت خود از سیاست کارزار نظامی به رهبری عربستان سعودی در یمن خاتمه خواهد داد» .

ایران بازیگر مهم منطقه ای است
این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: دولت بایدن به نظر گزینه مذاکره با تهران را مد نظر دارد، تمامی بحران ها از لبنان، سوریه و عراق تحت تاثیر آن قرار دارند، چرا که به واقع ایران بازیگر مهم در منطقه خاورمیانه است.

تغییر سیاست واشنگتن در قبال تهران 
بن ودمن افزود: دیگر سیاست های دولت ترامپ، نظیر فشار حداکثری و به زانو در آوردن ایران با هدف مجبور کردن تهران برای مذاکره جواب نداده است و به همین دلیل دولت بایدن به گونه ای نشان داده که مایل به تعامل با ایران است.
وی گفت: دولت بایدن باید سیاست های خود را در قبال تهران تغییر دهد و اکنون انتصاب "رابرت مالی" در امور مربوط به ایران می تواند چرخشی جدی در سیاست های واشنگتن در مقابل تهران باشد، حال باید شاهد بود و دید کدام یک نخستین گام را (در ایجاد تعامل) برخواهند داشت.