از آنجایی که پوست یکی از مهم‌ترین اجزای بدن ما محسوب می‌شود توجه به سلامت و زیبایی آن بسیار ضروری است و نباید به هیچ عنوان از آن غافل شد بنا به اهمیت این موضع است که می‌خواهیم این نوشتار را به لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین برندها بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه شوید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امروزه بنا به تنوع بهترین برندهای تولید کننده کرم‌های ضدآفتاب شناخت کرم‌ها و انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها برای بسیاری از افراد مشکل شده است. از آنجایی که پوست یکی از مهم‌ترین اجزای بدن ما محسوب می‌شود توجه به سلامت و زیبایی آن بسیار ضروری است و نباید به هیچ عنوان از آن غافل شد. بنا به تحقیقات انجام شده کرم ضد آفتاب از جمله موادآرایشی است که مصرف طولانی مدت آن هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند، بلکه سلامت پوست را تضمبن می‌کند. بر این اساس است متخصصان پوست و مو استفاده مداوم آن را به تمام افراد جامعه توصیه می‌کنند. چرا که بنا به تاییدیه سازمان FDA استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF15 به بالا جهت محافظت از پوست در مقابل انواع بیماری‌ها همچون سرطان پوست، ایجاد لکه‌های پوستی و سوختگی مراقبت می‌کند. بر این اساس است که اغلب شرکت‌های تولیدکنند لوازم بهداشتی و آرایشی به تولید کرم‌های ضدآفتاب دست زده‌اند. در میان این تنوع باید بتوانیم بهترین برندهای تولید کننده کرم‌های ضدآفتاب را که متناسب با پوست باشد تهیه کنید و از آن به صورت مداوم استفاده نمایید. بنا به اهمیت این موضع است که می‌خواهیم این نوشتار را به لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب و انتخاب بهترین برندها بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه شوید.

چرا باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

نور مستقیم آفتاب و تابش مستقیم آن همراه با تمام مزیت‌هایی که دارد برای پوست مضر می‌باشد. براین اساس است که برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و ابتلا به بیمارهای متفاوت پوستی، باید به صورت مرتب در تمام فصول سال برای محافظت پوست، از کرم ضد آفتاب استفاده کرد. دو اشعه ماوراء بنفش UVA وUVB باعث به پیری زودرس، ایجاد آفتاب سوختگی و چین چروک بر روی پوست می‌شود. بر همین اساس است که استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری می‌باشد. حتی کودکان نیز باید به هنگام بیرون رفتن از خانه از کرم‌های ضد آفتاب مخصوص کودکان استفاده کنند.

انواع کرم ضدآفتاب کدام است؟

انواع مختلفی از کرم‌های ضد آفتاب در بازار وجود دارد که شامل:

  • کرم‌های گیاهی: فرمولاسیون ضدآفتاب‌های گیاهی، طبیعی بوده و طرفداران زیادی دارد. این نوع از کرم‌ها مدل‌های متفاوتی دارد. یکی از بهترین برندهای تولید کننده کرم‌های ضد آفتاب گیاهی، ایوروشه از جمله برندهای فرانسوی می‌باشد.
  • ضد آفتاب کیمیکال: این کرم‌ با ترکیبات شیمیایی هستند و برای پوست‌های حساس مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله ویژگی‌های این نوع از کرم‌ها می‌توان به قابلیت پراکنوگی اشعه خورشید و غیرفعال کردن اشعه فرابنفش و یا تبدیل آن به گرما، اشاره کرد.
  • ضد آفتاب فیزیکال: کرم فیزیکال در بین مشریان خود به نسبت کرم‌های کیمیکال مورد پسندتر می‌باشد. این کرم‌ها اشعه فرابنفش را منعکس می‌کند. ضدآفتاب فیزیکال از ترکیب دو ماده اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم شاخته می‌شود. ضد آفتاب فیزیکال یک لایه سفید را روی پوست شما ایجاد می‌کند و مانع برخورد اشعه خورشید بر روی پوست خواهد شد.
  • ضد آفتاب رنگی: امروزه ضد آفتاب‌های رنگی بیش از انواع دیگر در بین مخاطلبان خود جا باز کرده است. بهترین برندهای تولید کننده کرم‌های ضد آفتاب رنگی در میان ترکیبات تولیدات خود رنگدانه‌های رنگی را استفاده می‌کنند. تا کرم به خوبی جذب شود و هم رنگ پوست باشد. همچنین از آنجایی که این نوع از کرم‌ها همزمان دارای کرم پودر نیز می‌باشد مناسب افرادی است که می‌خواهند همراه با کرم ضد آفتاب خود کرم پودر نیز استفاده کنند.
  • ضدآفتاب‌های مخصوص پوست خشک و چرب: معمولاً ضدآفتاب‌های پوست چرب مناسب پوست خشک نیستند و عکس این امر نیز صادق است چرا که خاصیت هر پوستی با دیگری متفاوت بوده و لزوم استفاده از ترکیبات متفاوت را نیز ایجاد می‌کند. اگر پوست شما چرب است حتماً از بهترین برندهای تولیدکننده کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید که فاقد چربی هستند تا مبادا پوست شما بعد از استفاده از کرم جوش بزند. همچنین اگر پوست خشکی دارید از ضدآفتاب‌های مناسب پوست چرب استفاده کنید تا همراه با جلوگیری از اثر ماوراء‌بنفش خورشید آبرسانی پوست شما را نیز تأمین شود و از پوسته پوسته شدن صورتتان جلوگیری کنید.

بهترین برندهای تولیدکننده کرم ضدآفتاب کدام‌اند؟

هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب به میزان SPF آن توجه کنید. SPF های بالا همانند 50 و 70 برای پوست‌هایی توصیه می‌شود که دارای ناراحتی‌ها و یا بیمارهای پوستی هستند. یا اینکه برای افرادی توصیه می‌شود که دارای پوست‌های حساس هستند. چرا که این نوع از ضدآفتاب‌ها چربی بالایی دارند. اما حال از بهترین برندهای تولید کننده کرم‌های ضدآفتاب نام  ببریم:

  • کرم ضدآفتاب بیودرما: این کرم یکی از برندهای محبوب فرانسوی است و در انواع و مدل‌های متفاوت تولید می‌شود. ضد تعریق بوده، فاقد چربی است و مقاومت خوبی در مقابل اشعه آفتاب دارد.
  • ضدآفتاب اوریاژ: این برند نیز یکی از انواع بهترین برندهای تولیدکننده کرم‌های ضدآفتاب فرانسوی است که در مدل‌های متنوع تولید می‌شود. از آنجایی که در ترکیبات این کرم نمک معدنی وجود دارد، نرم کنندگی خاصی به پوست می‌دهد و برای انواع پوست‌ها مناسب می‌باشد.
  • کرم ضد آفتاب سینره: کرم سینره در انواع متفاوت با مدل‌های متنوع برای بزرگسالان و کودکان در بازار موجود می‌باشد. سینره یکی از برندهای محبوب می‌باشد و قدرت جذب بالایی داشته و بسیار سبک است. با شستشو از بین نمی‌رود و ضد تعریق می‌باشد.
  • ضد آفتاب الارو: یکی دیگر از برندهای فرانسوی کرم ضد‌آفتاب الارو است. الارو در کشور سوئیس و کانادا نیز تولید می‌شوند. الارو یکی کرم همه کاره است و بیشتر نیازهای آرایشی را برطرف می‌کند. همانند سینره آبرسان بوده و ضد چروک نیز می‌باشد.
  • کرم ضدآفتاب سان سیف: یکی از کرم‌های برند ایرانی بوده که با همکاری لابراتوار کشور آلمان تولید می‌شود.

بهترین برندهای تولید کننده کرم‌های ضدآفتاب بسیار هستند و هر کدام از آن‌ها مشخصات خاص خود را دارند . اما همگی آن‌ها به جهت محافظت از پوست در مقابل پیری و از بین رفتن سلول‌های پوستی تولید می‌شوند. انتخاب یکی از برندها بستگی به پوست شما دارد و برحسب نوع پوست خود به راحتی از طریق آشنایی با برندهای متفاوت داروخانه آنلاین مهتاطب، یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

بهترین برندهای تولید کننده کرم‌های ضدآفتاب را از کجا تهیه کنیم؟

قبل از انتخاب برند کرم شما باید آگاهی کامل از ویژگی‌های آن کرم و مشخصات و ترکیبات آن داشته باشید. تمامی کرم‌های ضد آفتاب دارای SPF بوده ومحافظت از اشعه خورشید را انجام می‌دهند، تفاوت آن‌ها در ترکیبات و ویژگی‌هایی است که دارند. یکی از راه‌های مناسب و راحت برای به دست آوردن این اطلاعات از طریق وبسایت‌های تخصصی در این زمینه می‌باشد.

 داروخانه آنلاین مهتاطب یکی از وبسایت ‌ای تخصصی در حوزه لوازم بهداشتی می‌باشد. شما می‌توانید از طریق آدرس  (mag.mahtateb.com) آخرین اطلاعات علمی حوزه سلامت و زیبایی را دریافت نمایید و عضویت خبرنامه وبسایت را داشته باشید. همچنین می‌توانید  با کارشناسان، متخصصان و پزشکان این مجموعه ارتباط بگیرید و راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید. تلاش مجموعه داروخانه آنلاین مهتاطب بر مبنای حفظ سلامت و و زیبایی پوست و دسترسی آسان شما است تا از تمام لحظات زندگی خود لذت ببرید.