معاون اول رییس جمهور گفت: استان کرمانشاه از استعدادهای فراوانی برای رشد و توسعه برخوردار است.

اهداف جهانگیری از سفر به استان کرمانشاه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسحاق جهانگیری، امروز(18 بهمن) در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران، استان کرمانشاه را از استان های پراستعداد کشور برشمرد و گفت: کرمانشاه خاستگاه اصلی تمدن قدیمی ایران است که آثار زیبایی برای بازدید و گردشگری در این استان وجود دارد و طبیعت و آب و هوای این استان ظرفیت آن را دارد که به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل شود.

 جهانگیری افزود: استان کرمانشاه از استعدادهای فراوانی برای رشد و توسعه برخوردار است و نیروی انسانی تحصیلکرده و زحمت کش این استان می توانند استعدادهای استان نظیر منابع طبیعی نفت و گاز که به وفور در این استان وجود دارد را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه سفرهای قبلی به استان کرمانشاه با محوریت موضوع تلخ زلزله بوده است، خاطر نشان کرد: زلزله آسیب های جدی به استان وارد کرد، البته گام های خوبی نیز در مسیر بازسازی برداشته شده است.

وی هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بررسی مشکلات استان و رفع موانع پیش روی برنامه های پیش بینی شده برای توسعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه استان کرمانشاه در برخی از شاخص های توسعه نظیر بیکاری رتبه پایین تری نسبت به سایر استانها دارد که برای جبران این کاستی ها باید کارهای بزرگ و اقدامات موثر انجام شود.

 جهانگیری با بیان اینکه در این سفر بیش از هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این میزان سرمایه گذاری نوید خوبی برای توسعه استان، اشتغال زایی و رونق اقتصادی خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب که در این سفر انجام خواهد شد، افزود: مدتها در کشور آرزو بود که بتوانیم بصورت مستقیم از گاز به پلی پروپیلن برسیم که ماده اولیه بسیار مهمی برای صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

وی ادامه داد: این طرح با 545 میلیون دلار سرمایه گذاری در اسلام آباد غرب آغاز خواهد شد و برای نخستین بار است که چنین طرحی در کشور اجرا می شود و دانش آن متعلق به ایران است.

 جهانگیری افزود: اجرای این طرح هم در دوره ساخت و هم در دوره بهره برداری اشتغالزایی زیادی به همراه خواهد داشت. برای ده ها و صدها کارخانه پایین دستی پتروشیمی ماده اولیه تامین خواهد کرد که می تواند آغاز تحول بزرگی در منطقه باشد.

افتتاح بیمارستان اسلام آبادغرب که در زلزله بزرگ سال 1396 استان کرمانشاه آسیب دیده بود، از برنامه‌های سفر یک روزه دکتر جهانگیری در کرمانشاه است.

همچنین قرار است پتروشیمی اسلام آبادغرب نیز با حضور معاون اول رییس جمهور کلنگ‌زنی شود.

این طرح با سرمایه گذاری قریب 13 هزار و 500 میلیارد تومان توسط شرکت پتروشیمی ایران احداث خواهد شد.

افتتاح چند طرح و پروژه دیگر بصورت ویدئوکنفرانس و حضور در نشست ستاد اقتصادمقاومتی استان کرمانشاه از دیگر برنامه های سفر معاون اول رییس جمهور است.