فرمانده نیروی زمینی ارتش از فعالیت‌های این نیرو برای هوشمند کردن انواع تجهیزات و تسلیحات خبر داد.

تجهیزات و تسلیحات نیروی زمینی ارتش هوشمند می‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیشرفت‌های علمی این نیرو اظهار کرد: نگاه ما به دفاع و جنگیدن در راه اسلام برای دفاع از حدود و ثغور اسلامی به اعتبار اسلام، قرآن و سیره ائمه معصومین باید یک نگاه عالمانه و علمی باشد؛  علم جنگیدن به این معناست که علوم باید دست به دست هم بدهند تا چرخه یک سامانه دفاعی را تکمیل کنند.

وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش هم از این قاعده مستثنی نیست و ما بایستی هم عالمانه بیندیشیم و  هم عالمانه بجنگیم؛ لذا باید مبتنی بر علم و فناوری، صحنه جنگ و دفاع از موجودیت نظام جمهوری اسلامی ایران را اداره کنیم.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به حرکت‌های مهمی که در نیروی زمینی ارتش برای پیشرفت‌های علمی انجام شده اظهار کرد: متخصصان نیروی زمینی ارتش قدم‌های خوبی را مبتنی بر علم برداشته اند که طبق آن تجهیزات و تسلیحاتی که قرار است در چرخه دفاعی قرار بگیرند، بر لبه فناوری روز دنیا باشند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در حوزه نظامی با دنیا هماوردی داشته باشیم چاره‌ای جز تکیه بر علم نداریم و باید بر روی علم حساب ویژه‌ای باز کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان یادآور شد: نیروی زمینی ارتش وارد عرصه علمی شده است. ما در عرصه‌های زره، ضد زره، رباتیک، هوشمند کردن تجهیزات و تسلیحات و  تجهیزات متعارف فعلی نزاجا قدم‌های بسیار خوبی برداشته ایم که هر کدام به نوبه خود نیازمند یک برنامه خاص هستند.