فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره رویکردهای درون‌جریانی خود توضیحاتی ارائه داد.

انتقاد یک اصلاح‌طلب از ساختار نهاد اجماع ساز اصلاحات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احتمال ریاست دائمی بهزاد نبوی بر نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان ایران گفت: ممکن است این اتفاق حقیقت داشته باشد، اما در کل وقتی ساختار مشکل‌دار باشد با فرد خوب یا بد تغییر نخواهد کرد، زیرا هر فردی که در یک ساختار قرار بگیرد سلایق و مطامع شخصی خود را دارد. باید احزاب ریاست دوره‌ای را برعهده می‌گرفتند نه افراد.

او ادامه داد: اصلاح طلبان مانند گذشته در حال هزینه کردن سرمایه اجتماعی رئیس دولت اصلاحات هستند و این اقدام اشتباهی است، زیرا سرمایه او شخصی نبوده و متعلق به جریان اصلاح طلبان است که در حال حاضر اصلاح طلبان در حال صرف آن هستند.

چمبر با اشاره به نقش احزاب در انتخابات گفت: احزاب باید یک افق باورپذیر و مطلوب برای مردم ایجاد کنند، یعنی بر خلاف موضوعی که گفته می‌شود، من معتقدم که هر زمان شرایط کشور سخت باشد مطالبه تغییر که مهم‌ترین محرک یک انتخابات است افزایش می‌یابد. در حال حاضر هم مردم مطالبه تغییر دارند، حال اینکه یک فردی بتواند این مطالبه را با چشم انداز روشن، شفاف و باور پذیر ارائه کند می‌تواند رای و مشارکت مردم را افزایش دهد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت : معمولا در انتخابات به رویکرد افراد توجه می‌کنند نه اینکه بخواهند جرئیات برنامه افراد را بدانند یا اسامی برایشان مهم باشد. چاره‌ای هم جز این نداریم و الان مردم به دنبال یک رویکرد متفاوت هستند. مثلا الان درباره تورم، بورس و خصوصی سازی و سیاست خارجی هر کسی یک دیدگاه متفاوت باید ارائه کند، وگرنه اگر این دیدگاه متفاوت وجود نداشته باشد روند قبلی طی خواهد شد که تغییر فرد اهمیتی در آن ندارد.

فعال اصلاح طلب در پایان تاکید کرد: معتقدم که به عنوان یک حزب در ابتدا وظیفه داریم تا اعتماد اجتماعی که امروز به شدت آسیب دیده را ترمیم کنیم و اگر این اعتماد ایجاد شد می‌توان سنگ بنای سایر مناسبات اجتماعی سیاسی را بگذاریم؛ اعتماد اجتماعی یعنی باوری که مردم به نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر دارند.