ساعت مردانه یکی از عناصر بسیار مهم در استایل همه آقایان است که متاسفانه بسیاری در انتخاب آن دقت نمی‌کنند. اگر کمی سلیقه به خرج بدهید و به همه چیز از جمله ساعتتان توجه داشته باشید قطعا استایل شما متحول شده و در درجه اول خودتان از آن لذت می‌برید، سپس دیگران هم از شما تبعیت می‌کنند.

ساعت اسپرت یا رسمی مسئله  این است! کدام را بخرم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

انتخاب مناسب اولین اصل برای خوشتیپی یا خوش استایلی است، شما بهتر می‌دانید که پول سلیقه نمی‌آورد و بسیاری از آقایان با وجود هزینه‌ زیادی که برای خرید لباس‌، ساعت مچی و انواع اکسسوری‌های گرانقیمت می‌کنند موفق نیستند و به بدتیپی مشهور هستند. اگر به جزئیات دقت نداشته باشید و برای انتخابتان وقت نگذارید، قطعا پول خرج کردن کمکی به شما نمی‌کند. ساعت مردانه یکی از عناصر بسیار مهم در استایل همه آقایان است که متاسفانه بسیاری در انتخاب آن دقت نمی‌کنند. اگر کمی سلیقه به خرج بدهید و به همه چیز از جمله ساعتتان توجه داشته باشید قطعا استایل شما متحول شده و در درجه اول خودتان از آن لذت می‌برید، سپس دیگران هم از شما تبعیت می‌کنند. استایل آقایان در نگاه اول به دو دسته بندی اصلی رسمی و اسپورت تقسیم می‌شود، اگر شناخت درستی از آن‌ها داشته باشید حتما به انتخاب بهتر شما کمک می‌کند.

1

استایل رسمی و اسپرت چه تفاوتی با هم دارند؟

بین دو استایل رسمی و اسپرت، پوشش‌های متنوع دیگری هم قرار دارد که اگر این دو را تشخیص دهید شناخت سایر استایل‌ها هم برای شما ساده می‌شود.

همانطور که از نامش مشخص است استایل رسمی برای مجالس خاصی مثل مهمانی، عروسی و ملاقات‌های کاری کاربرد دارد. پوشیدن کت، کراوات و استفاده از رنگ‌های سنگین و خنثی از اصلی‌ترین اصول این استایل است. ساعت‌های مردانه‌ای که با استایل‌های رسمی ست می‌شوند معمولا عقربه‌ای ساده با بندهای چرمی یا فلزی هستند، هرچه تزئینات این نوع ساعت کمتر باشد جذاب‌تر است و هیچگاه به اصطلاع از مدن نمی‌افتد. پوشش رسمی یکی از کلاسیک‌ترین شیوه‌های لباس پوشیدن است که اصول مشخصی دارد، با شناخت این اصول به راحتی می‌توانید یک پوشش رسمی کلاسیک جذاب داشته باشید که همه آن را تحسین می‌کنند، برای اینکار لزوما نباید خیلی هزینه کنید یا به سراغ برندهای گران بروید همینکه تناسب‌ها و اصول را رعایت کنید کافی است.

پوشش اسپرت معمولا راحتی فرد را بیشتر در نظر می‌گیرد و هنگام ورزش، خرید، قدم زدن در خیابان و انجام امور روزمره بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شلوارهای جین، کت‌های چرم، جین یا کتان در این استایل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار هم جذاب هستند. ساعت‌های مچی ویژه این استایل ممکن است دیجیتال باشد و معمولا بندهای رنگی، پلاستیکی، نخی و ساده‌ دارند.

 

اسپرت یا رسمی کدام بهتر هستند؟

بیشتر آقایان دوست دارند لباس اسپرت و غیر رسمی بپوشند و از راحتی آن لذت ببرند، در مقابل هستند آقایانی که در هر شرایطی لباس رسمی را ترجیح می‌دهند و در مراسم‌ غیر رسمی هم حاضر نیستند از استایل خود دست بکشند و پوشش نیمه‌رسمی را انتخاب می‌کنند.

بنابراین انتخاب نوع پوشش در درجه اول به سلیقه شما بستگی دارد، اگر احساس می‌کنید شخصیت شما با استایل اسپرت مطابقت دارد حق دارید در اغلب مواقع از این سبک پوشش پیروی کنید و کسی هم به شما خرده نخواهد گرفت اما چیزی که مرز بین یک آقای شیک پوش و کسی که به پوشش خود اهمیتی نمی‌دهد را مشخص می‌کند رعایت تناسب و هماهنگی است.

به عنوان مثال اگر تیپ اسپرت را انتخاب می‌کنید حق ندارید از ساعت رسمی استفاده کنید یا رنگ بند و بدنه ساعت نباید با کل رنگ بندی لباس شما در تضاد باشد.

فردی که پوشش رسمی را انتخاب می‌کند باید از ساعت مردانه مناسب هم استفاده کند، یک ساعت دیجیتال با بند پلاستیکی با این استایل هیچ تناسبی ندارد و باعث می‌شود برچسب بدتیپ بخورید.

همانطور که قبلا گفتیم توجه به جزئیات هم بسیار مهم است، هر پوششی که انتخاب می‌کنید باید به جزئیات دقت کنید تمام اکسسوری‌های شما از نظر جنس و رنگ باید با هم هماهنگ باشند و تضادی در پوشش شما به چشم نخورد.

شکل ساعت مردانه اغلب به مجموع نوع بند، شکل قاب و اندازه ساعت گفته می‌شود که کاربرد آن را نمایان می‌سازد. شکل ساعت‌های هوشمند و ورزشی با ساعت‌های مجلسی و کلاسیک بسیار متفاوت است. شما با یک نگاه کلی به شکل ساعت مردانه می‌توانید کارکرد و عملکرد آن را حدس بزنید.

شکل ساعت مچی در واقع به افرادیکه شناخت زیادی از دنیای فنی ساعت‌های مچی ندارند کمک می‌کند درک کلی از ساعت و کارکرد آن به دست آورند و همچنین بتوانند نسبت به خرید آن تصمیم‌گیری کنند. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین عوامل در تصمیم‌گیری برای خرید یک ساعت مچی شکل آن است که در استایل و شیک پوشی شما تاثیر مستقیم دارد، پس هنگام خرید ساعت یا هر اکسسوری دیگری همانقدر که مشخصات فنی، برند و ماندگاری محصول نگاه می‌کنید باید به شکل آن هم اهمیت دهید.

 

سخن پایانی

درست پوشیدن در نوع پوشش آقایان نقش حیاتی دارد و بسیار مهمتر از جنس مرغوب و گرانقیمت است، اینکه چه استایلی را انتخاب می‌کنید به سلیقه شما مربوط است، البته در بسیاری از مراسم رسمی موظف هستید از استایل متناسب با آن پیروی کنید اما به صورت کلی انتخاب نوع پوشش کاملا به انتخاب شما بستگی دارد اما در هر شرایطی باید تناسب و هماهنگی را در پوشش خود رعایت کنید. ساعت مردانه و انتخاب آن نقش کلیدی‌ای در تناسب استایل شما دارد، حتما باید ساعتی را انتخاب کنید که با پوشش شما هماهنگ باشد. اگر در انتخاب استایل به مشکل برخوردید می‌توانید به پوشش افراد مطرح دنیای مد و سلبریتی‌ها نگاه کنید و از آن‌ها الهام بگیرید، این به معنی تقلید نیست بلکه می‌توانید ایده بگیرید و سپس استایل اختصاصی خود را بسازید.

آیا قصد دارید ساعت مچی بخرید، می‌توانید بهترین برندهای موجود در بازار را با بیشترین تنوع در گالری نیک پیدا کنید. همین الان به این فروشگاه اینترنتی سر بزنید و از میان ساعت‌های مختلفی که برای انواع استایل کاربرد دارد، مناسب‌ترین را انتخاب کنید و به صورت آنلاین بخرید.