مهر/ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: تمامی نمایندگان سوال کننده جز نماینده مردم چابهار از پاسخ سوالات توسط وزیر نیرو قانع شدند، موضوع سوالات در خصوص تامین آب شرب، سد سازی و مهار سیلاب‌ها بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدجواد ساداتی‌نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست اول امروز کمیسیون کشاورزی رئیس سازمان امور صنفی کشاورزی و منابع طبیعی و معاونین وی حاضر و گزارشی از عملکرد و پیشنهادات مدنظر خود را ارائه کردند.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان امور صنفی کشاورزی و منابع طبیعی تشکلی صنفی از بدنه کشاورزان است که مسائل و مشکلات را درک و بر اساس قانون عمل می‌کنند، تصریح کرد: پروانه بهره‌برداری بسیاری از تاسیسات امور کشاورزی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی صادر می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گستردگی نظام امور صنفی در سطح کشور باعث شده تا از مسائل حوزه کشاورزی اطلاعات خوبی داشته باشند، ادامه داد: مقرر شد به دلیل اشراف به مسائل از ظرفیت نظام صنفی کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی در کمیسیون استفاده کنیم.
وی افزود: در جریان اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی سازمان نظام امور صنفی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یکی اعضای شورای قیمت‌گذاری محصولات انتخاب شد.
ساداتی نژاد گفت: در نشست امروز با رای نمایندگان عضو کمیسیون مقرر شد نماینده نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام مهندسی کشاورزی در تمامی نشست‌های کمیسیون دعوت و با تعیین رابط اعلام نظر کنند تا مشکلات کشاورزان برطرف شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستور کار نشست دوم کمیسیون کشاورزی طرح ۱۱ فقره سوال نمایندگان از وزیر نیرو بود، ادامه داد: موضوع سوالات مطرح شده از وزیر نیرو در خصوص مسائل تامین آب شرب روستایی و شهری، مهار سیلاب‌ها، کیفیت آب شرب، احداث شبکه فاضلاب و سد سازی بود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگان سوال کننده جز نماینده مردم چابهار از پاسخ سوالات توسط وزیر نیرو قانع شدند، عنوان کرد: مقرر شد طی دو هفته با تشکیل جلسه و یا بازدید از حوزه‌های انتخابیه مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان سوال کننده از وزیر نیرو بررسی و برطرف شود.