رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما فکر نمی‌کردیم در آمریکا یک دیوانه سر کار بیاید و جنگ بی نظیر تاریخی را علیه ملت ما راه‌ بیاندازد، گفت: امیدواریم دولت فعلی آمریکا اشتباهات دولت قبل را جبران کند و تسلیم قانون و قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیم شود.

رییس جمهور: دولت آمریکا اشتباهات دولت آن دیوانه را جبران کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌‌های ملی وزارت صمت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: فقط امروز ما ۷.۵ میلیون تن تولید گندله آهن را افتتاح کردیم این نشان زنده بودن، فعال بودن کشور و جهش تولید است.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران در هیچ شرایطی از پا نایستاده است البته که مردم در سختی، رنج و مشکلات هستند البته ما چیزهای دیگری دلمان می‌خواست. ما در دولت دوازدهم وقتی کار را شروع کردیم تداوم راه دولت یازدهم در ذهنمان بود. ما فکر نمی‌کردیم در آمریکا یک دیوانه سر کار بیاید و جنگ بی نظیر تاریخی را علیه ملت ما راه‌انداخت. ما با نادانی‌اش که فکر می‌کرد اگر فشار را به ملت ایران وارد کند مردم در برابر او، زانو می‌زنند و تسلیم می‌شوند.

روحانی افزود: حالا مردم آمریکا و دولت فعلی آمریکا هم فهمیده او اشتباه می‌کرده است. ما امیدواریم این اشتباهات هر چه سریعتر جبران شود و دولت جدید آمریکا در برابر قانون و قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیم شود. تسلیم در برابر قانون عیب نیست خیلی خجالت نکشند. تسلیم در برابر زور بد است. 

رئیس جمهور با اشاره به کارشکنی دشمنان در صادرات نفتی گفت: دشمن همه فشار را آورد که فروش نفت ما را متوقف کند. ما کشور را بدون نفت اداره کردیم و بودجه را بدون نفت بستیم.