رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد به زودی یک شبکه اجتماعی ویژه خود را ایجاد می‌کند.

ترامپ: شبکه اجتماعی مخصوص به خودم را می‌سازم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد در اندیشه راه اندازی یک شبکه اجتماعی ویژه خود است.

ترامپ در بیانیه‌ای برای شبکه نیوز مکس اعلام کرد هیچگاه دیگر به شبکه توئیتر باز نمی‌گردد و به فکر راه اندازی شبکه اجتماعی خود است.

این در حالی است که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر در آمریکا شبکه توئیتر به دلیل رفتار‌های تحریک آمیز ترامپ از جمله تهییج به خشونت در ابتدا حساب کاربری ترامپ را به حالت تعلیق درآورد و سپس برای همیشه آن را مسدود کرد. حساب‌های رئیس جمهور سابق آمریکا در شبکه‌های فیسبوک، اسنپ چت و یوتیوب نیز به دلیل حمله حامیان او به کنگره در ۶ ژانویه به سرنوشت مشابه دچار شدند.

«نِد سِگال» مدیر ارشد مالی شبکه اجتماعی توییتر به تازگی اعلام کرد: حتی اگر ترامپ در سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات شود نیز حسابی در توییتر نخواهد داشت. سیاست کاری ما اینگونه است که فارغ از مقام و منصب، چنانچه حساب شما حذف شود، دیگر بازگشتی وجود نخواهد داشت. ما نمی‌خواهیم افراد خشونت را تحریک کنند و در صورتی که چنین مسئله‌ای مشاهده شود آن‌ها را حذف کرده و اجازه بازگشت به آن‌ها نخواهیم داد.

هزاران نفر از طرفداران ترامپ چند هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا و به ‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کنگره با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ در هفته‌های آخر ریاست جمهوری خود با انتشار پیام‌هایی به ترویج خشونت و ادعای تقلب درباره نتایج انتخابات می‌پرداخت و این باعث شد توییتر به این پیام‌ها برچسب بزند.

با تداوم این مسئله از سوی ترامپ شبکه اجتماعی توییتر حساب کاربری رئیس جمهور پیشین آمریکا را ده روز پیش از پایان دوره‌ ریاست جمهوری‌اش برای همیشه تعلیق کرد.