​قائم مقام و سخنگوی ستاد محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: درباره وقایع و رویدادهای سال 92 به زودی آقای دکتر توفیقی رئیس ستاد آقای دکتر عارف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم یا شخص من روشنگری هایی خواهیم داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فردا: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نه تنها دولت حسن روحانی را مدیون جریان اصلاحات نمی داند بلکه بر آنها منت هم می گذارد که این دولت در 8 سال گذشته با ایجاد فضایی مطلوب اصلاح طلبان را از انزوای سیاسی و اجرای خارج کرده است. محمود واعظی گفت «آن زمان نظرسنجی‌ها فاصله معناداری میان رای روحانی و عارف را نشان می‌داد بطوریکه روحانی جزو نفرات اول و دوم بود. بر همین اساس خودشان و بیشتر از همه سید محمدخاتمی و دوستان‌ آنها تصمیم گرفتند عارف که دیگر شانسی برای رقابت نداشت، کنار برود. آنها آزاد بودند به قالیباف یا کسی دیگر رای دهند اما مردم تصمیم گرفتند به دکتر روحانی رای دهند. آنها قبل از این دولت چه شرایطی داشتند و فعالیت‌های‌ آنها در چه حدی بود. این دولت همفکران آنها را در استانداری‌ها و سمت معاونت وزیر به کار گرفت و امروز به جای تشکر، طلبکار هم شدند و حرف‌های بی‌ربط می‌زنند».

حسن رسولی در گفتگو با خبرنگار «فردا» در واکنش به اظهارات اخیر محمود واعظی گفت: آقای واعظی در سیاست خارجی تخصص دارند اما در عرصه سیاست داخلی فاقد پیشینه عمیق، اطلاعات و دانش کافی هستند.

این فعال سیاسی نزدیک به محمدرضا عارف اظهار کرد: نوع اظهار نظرات ایشان از ابتدای تصدی ریاست دفتر آقای رئیس جمهور در حوزه سیاست داخلی، به دلیل عمیق نبودن مبانی و پشتوانه های عینی و دقیق این موضع گیری ها نتیجه ای جز کاهش محبوبیت آقای دکتر روحانی نداشته است.

وی افزود: آقای دکتر روحانی که در سال 96 براساس نظرسنجی هایی -که اسنادش موجود است- مورد حمایت 76 درصد مصاحبه شوندگان موسسه معتبر نظرسنجی بود، امروز با 1000 درصد کاهش به کمتر از 7 درصد تنزل پیدا کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: برداشت من این است که حضور افرادی مثل آقای دکتر واعظی و همفکران شان در دولت و نوع برخوردی که با افکار عمومی و به ویژه با سازمان و بدنه رأی آقای دکتر روحانی در هر دو مرحله انتخابات داشته اند در کسب این موفقیت منفی موقعیت و نقش بی نظیری است.

قائم مقام و سخنگوی ستاد محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: درباره وقایع و رویدادهای سال 92 به زودی آقای دکتر توفیقی رئیس ستاد آقای دکتر عارف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم یا شخص من روشنگری هایی خواهیم داشت.