استاد دانشگاه جان هاپکینز آمریکا با توجه به روند فعلی ابتلا به کرونا در این کشور، اقدام به پیش‌بینی درباره زمان پایان همه‌گیری کرد.

پیش‌بینی استاد آمریکایی درباره زمان پایان همه‌گیری کرونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مارتی ماکاری، استاد و جراح دانشگاه جان هاپکینز در یک بررسی که در نشریه وال استریت ژورنال منتشر شد، اظهار کرد که شیوع ویروس کرونا از ژانویه تاکنون به میزان ۷۷ درصد کاهش یافته است، این بدان معناست که همه گیری کرونا می‌توان تا ماه آوریل به طور عمده از بین برود، به نحوی که آمریکایی‌ها قادر باشند به زندگی عادی برگردند.

این پزشک آمریکایی البته یادآور شد: دلیلی وجود دارد که فکر کنیم کشور در حال رسیدن به سطح بسیار پایینی از آلودگی به کروناست. ماکاری افزود در این مدت عمده افرادی که به کرونا آلوده شده اند، علائم خفیف یا بدون علائم بوده اند.

در بررسی وال استریت ژورنال به نقل از ماکاری آمده است: واکسیناسیون کرونا و تعداد سرسام آور افرادی که قبلاً در کشور آلوده به این ویروس شده و مقاومت طبیعی کسب کرده اند (بیش از ۲۸ میلیون نفر) به همان اندازه در ایجاد ایمنی گله ای، که انتظار می‌رود خود را در بهار نشان دهد، نقش دارند. این نتیجه اجتناب ناپذیر شیوع ویروس و واکسیناسیون در کنار هم است.

ماکاری افزود هنگامی که زنجیره انتقال ویروس در چندین مکان شکسته شود، شیوع آن دشوارتر است - و این شامل سویه‌های جدید نیز می شود.

پیش بینی این محقق آمریکایی در حالی صورت می گیرد که آزمایش ابتلای حدود ۷۰ هزار آمریکایی به ویروس کرونا طی بیست‌وچهار ساعت گذشته مثبت شده و نزدیک به ۲ هزار بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

گرچه طی دو هفته گذشته موارد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته، اما شمار مرگ و میر‌ها رشد بالایی نشان می‌دهد به طوریکه تنها در روز پنجشنبه بیش از ۲۶۰۰ مورد مرگ ناشی از کرونا درآمریکا ثبت شد. بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز و پایگاه داده دانشگاه جان هاپکینز، در روز‌های آتی شمار کل مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در آمریکا احتمالاً به ۵۰۰ هزار مورد برسد.

آمریکا کماکان پیشتاز کشور‌های آلوده به کرونا در سطح جهان است.