قیمت سکه امروز به دنبال حفظ مرز ۱۱ میلیون تومان است اما اگر قیمت دلار به ابتدای کانال ۲۴ هزار تومان عقب نشینی کند با توجه به افت قیمت طلای جهانی کار سکه سخت می شود.

قیمت سکه و طلا امروز چهارم اسفند 99 / سکه امروز سقوط کرد + جدول قیمت ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سایت خبر روز همچنین طلافروشی ها در روز دوشنبه ۹۹/۱۲/۴ قیمت سکه و طلا ۲۴ عیار را یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان اعلام کردند.قیمت هر مثقال طلا بر اساس ارزش گذاری در بازار جهانی ۴ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان تعیین شده است.امروز دوشنبه چهارم اسفند ۹۹ قیمت اونس طلا در بازار جهانی ۱۷۱۴ دلار ارزش گذاری شده است.

قیمت سکه و طلای ۲۴ عیار ۴ اسفند ۹۹

قیمت سکه و طلا

نوسان قیمت طلا شاید به اندازه قیمت دلار و نرخ ارز سینوسی نبوده اما تغییرات زیادی داشته است .آنچه از نمودار طلا نمایانگر است، تغییرات قیمتی این فلز در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده و تورم زا .طلا که پشتوانه ارز ملی هر کشوری است ، در خانه هر ایرانی یافت می شود .نگاهی که بیشتر مردم ایران به طلا دارند ، نگاه سرمایه گذاری و کسب سود از نوسانات بازار طلا است.

قیمت روز سکه و طلا ۴ اسفند ۹۹

از آنجاییکه «طلا» تبدیل به کالایی سرمایه ای شده ، اطلاع از بروزترین قیمت طلا اهمیت دو چندان پیدا کرده است .درست مثل قیمت دلار ، اطلاع از نوسانات بازار طلا برای کسب سود بیشتر و یا جلوگیری از ضرر مهم است .

پیش بینی آینده قیمت سکه و طلا

قیمت سکه و طلا

به عقیده چارلی موریس، مدیر صندوق خانه آتلانتیک سرمایه گذاری در بازار طلا جذاب تر و سود حاصل از آن چشمگیر تر از سرمایه گذاری در بورس است .پیش بینی موریس از چشم انداز بازار طلا مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی آن را بالا می داند .او می گوید:من به شخصه بیشتر سبد سهامم را به طلا اختصاص داده ام .شاید در کوتاه مدت سود کمتری به دست بیاورم اما نگران این نیستم که هر رویدادی در هر نقطه از جهان سرمایه ام را هدر دهد .قیمت گذاری طلا بر اساس روش های مختلفی انجام می شود .هرچند عرضه و تقاضا اصلی ترین دلیل افزایش یا کاهش قیمت هر کالایی است اما طلا در بازار ایران تا حدودی مستثنی است .با وجود اینکه اردیبهشت ماه و با رشد یکباره بورس شاهد صف فروش طلاهای خانگی در طلافروشی ها بودیم اما قیمت طلا کاهش چندانی نداشت .

قیمت  سکه و طلای دست دوم ۴ اسفند ۹۹
عنوان قیمت (ریال)  روز قبل
طلای 18 عیار ۱۰,۸۳۲۰۰۰ ۱۱,۰۰۸,۰۰۰

طلای ۲۴ عیار

۱۴,۴۴۳۰۰۰ ۱۴,۶۷۷,۰۰۰

طلای دست دوم

۱۰,۶۷۸,۸۰۰ ۱۰,۸۶۰,۹۱۰
حباب سکه تمام بهار ۳,۲۳۰,۰۰۰ ۲,۸۹۰,۰۰۰
سکه امامی ۱۱۱,۵۹۰,۰۰۰ ۱۱۵,۱۸۰,۰۰۰
سکه بهار آزادی ۱۰۷,۰۰۹,۰۰۰ ۱۰۹,۰۰۹,۰۰۰
نیم سکه ۶۳,۵۰۰,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ربع سکه ۴۱,۶۰۰,۰۰۰ ۴۲,۵۰۰,۰۰۰
سکه  گرمی ۲۴,۲۵۰۰,۰۰۰ ۲۴,۵۰۰,۰۰۰
مثقال طلا ۴۶,۸۹۰,۰۰۰

۴۷,۷۱۰,۰۰۰

به عقیده بسیاری از افراد طلای نو با طلای دست دوم تفاوتی ندارند .این افراد معتقدند در صورت نو بودن طلا، باید پول اجرت آن را بپردازند اما با خرید طلای دست دوم ، این پول در جیبشان می ماند .هرچند این نگاه در خصوص افرادی که نگاه سرمایه گذاری دارند بیشتر صدق می کند .

قیمت سکه و طلا ۴ اسفند ۹۹

قیمت سکه و طلا

اگر قصد دارید طلا را به عنوان سرمایه جمع کنید بدون شک باید طلای دست دوم و کم اجرت بخرید .از این رو فردی که به زیبایی مدل و طرح طلا اهمیت می دهد بهتر است سمت طلای دست دوم نرود .الان مدت هاست به دلیل نوسان لحظه ای قیمت طلا ، قیمت طلای دست دوم ارائه نمی شود .دلیل دیگر ارائه نشدن قیمت طلای دست دوم اجرت متفاوت طلافروشی هاست.

بازدهی سکه و طلا طی یک ماه منتهی به ۲۶بهمن ۹۹گذشته نشان می‌دهد در این مدت سکه تمام ۱۷درصد ، نیم‌سکه ۲۰درصدی و ربع سکه ۲۶درصد رشد را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

سکه و طلا طی یک ماه گذشته چقدر سود داد؟

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۱ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید و قیمت هر اسکناس دلار و یورو کاهش یافت و هم اکنون قیمت هر دلار ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

قیمت سکه امروز به دنبال حفظ مرز ۱۱ میلیون تومان است اما اگر قیمت دلار به ابتدای کانال ۲۴ هزار تومان عقب نشینی کند با توجه به افت قیمت طلای جهانی کار سکه سخت می شود.

سکه امروز سقوط می کند؟

در ابتدای روز جاری، سکه برای حفظ مرز ۱۱ میلیون تومانی تلاش خواهد کرد. ارزش ذاتی سکه بعدازظهر روز یک شنبه به محدوده ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید که فاصله ۸ درصدی با قیمت بازار داشت. سکه برای اینکه فاصله قیمت بازاری خود با ارزش ذاتی را حفظ کند، نیاز به این دارد که دیگر در بازار دلار، فروشنده ها دست بالا را نداشته باشند. با این حال، به نظر می رسد سکه بازان تا حدی به واسطه افت روزهای اخیر در بازار دلار، از اسکناس آمریکایی دل بریده اند. نشانه این دل بریدگی در معاملات پشت خطی سکه نیز قابل مشاهده بود. بر اساس داده های، کانال های اطلاع رسانی قیمت، سکه در معاملات پشت خطی روز یک شنبه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومانی عقب نشینی کرد.

اگر امروز دلار تا ابتدای کانال ۲۴ هزار تومانی عقب نشینی کند، ارزش ذاتی سکه به مرز ۱۰ میلیون تومانی می رسد. این به معناست که حتی با فرض حفظ حباب ۸ درصدی، ارزش بازاری سکه باید تا محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عقب نشینی کند. محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی خط بسیار مهمی در بازار سکه است؛ معامله گران بزرگ و بلندمت مدت سکه تصور می کنند، تا زمانی که سکه بالای این خط است، شانس بیشتر با افزایشی های بازار است و رفتن به زیر خط یاد شده، شانس برگشت فلز گران بهای داخلی تا ابتدای مرز ۱۰ میلیون تومانی را بسیار بالا می برد. در حالی که دیشب انتظاارات کاهشی در بازار سکه برجسته تر بود، عده ای از معامله گران انتظار برگشت قیمت از مرز ۱۱ میلیون تومانی را داشتند.

در صورتی که امروز اونس طلا نیز مطابق انتظار کارشناسان نزولی باز شود، فشار دیگری به بازار سکه وارد خواهد شد.