در بازار دلار هم اکنون قیمت دلار ۲۴ هزار و ۷۳۰ تومان، قیمت یورو ۳۰ هزار تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۷۷۰ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار امروز 5 اسفند 99 / ریزش قیمت دلار + جدول قیمت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

به گزارش سایت خبر روز در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار ۲۴ هزار و ۴۷۸ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۳ هزار و ۹۳۹ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۹ هزار و ۱۴۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸ هزار و ۵۶۳ تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

از پرسش‌هایی که به شکل همواره میان افراد مختلف جامعه و به ویژه صاحبان کسب و کارها پس از وقوع هر رخداد سیاسی مطرح می‌شود این است ک دقیقا چ زمانی ممکن است که قیمت دلار به نرخ پیشین بازگردد؟

قیمت دلار چه زمانی کاهش می یابد؟

قیمت دلار

با توجه به توافق ضمنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همچنین طرح پیشنهاد ژاپن و کره جنوبی مبنی بر تهاتر دارایی‌های بلوکه شده ایران با واکسن معتبر کرونا، نشانه‌هایی از بهبود اوضاع ایران به جهت تاثیرات اقتصاد سیاسی جهانی بر پارامترهای اقتصادی داخلی به چشم می‌آید. سید صباح زنگنه کارشناس مسائل دیپلماتیک و دیپلمات بازنشسته در گفت‌وگو با گسترش نیوز در رابطه با تاثیرات این نشانه‌ها به لحاظ روانی بر اقتصاد ایران، به اظهار نظر پرداخت.

فرصت‌های ملی را از دست ندهید

این نماینده پیشین مجلس اظهار داشت: توافقات میان ایران و آژانس به عنوان یک توافق فنی میان یک عضو این سازمان با نهاد فنی آن است و باید آن را به فال نیک گرفت و از فرصت‌های احتمالی که پیرامون آن ممکن است شکل بگیرد، بهره لازم توسط مسئولین باید بهره برده شود. زیرااقتصاد ایران به یک فضای تنفسی بیرونی نیاز دارد که مشکلات ناشی از تحریم و رکود را باید با سامان دادن به یک فضای صادراتی از بین ببرد یا دستکم تا سرحد امکان آن را کاهش دهد. شاید بخشی از جریانات سیاسی کشور هما‌ن‌طور که بر سر برجام یا FATF با سیاسی‌کاری فرصت‌های مهمی را از کشور سلب کردند، این بار هم بخواهند از طریق مجلس در این زمینه مداخله کنند و اجازه ندهند تا کشور بتواند از فرصت‌های احتمالی اقتصادی در این زمینه بهره ببرد.

قیمت دلار امروز پنجم اسفند ماه 99

عنوان قیمت(ریال) تغییر روز قبل
دلار ۲۴۲,۶۰۰ ۳.۰۵% ۲۴۹,۹۹۰
یورو ۲۹۲,۹۸۰ ۱.۹۶% ۲۹۸,۷۲۰
پوند انگلیس ۳۵۲,۳۶۰ ۱.۳۱% ۳۵۶,۹۷۰
درهم امارات ۶۸,۷۶۰ ۱.۲۹% ۶۹,۶۵۰
لیر ترکیه ۳۵,۸۰۰ ۱.۴% ۳۶,۳۰۰
فرانک سوییس ۲۸۳,۰۰۰ ۱.۳۱% ۲۸۶,۷۰۰
یوان چین ۴۰,۵۰۰ ۰.۷۴% ۴۰,۸۰۰
دلار کانادا ۲۰۶,۲۵۰ ۰.۷۸% ۲۰۷,۸۵۰
دلار استرالیا ۲۰۴,۳۰۰ ۰.۷۸% ۲۰۵,۹۰۰
ریال عمان ۶۸۰,۲۰۰ ۰.۷۲% ۶۸۵,۱۰۰
کرون نروژ ۳۱,۲۰۰ ۰.۹۶% ۳۱,۵۰۰