یکی از انواع کیک‌ هایی که در سال‌ های اخیر مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است،‌ کیک‌ هایی با روکش فوندانت است.

آشنایی با لوازم قنادی و ابزار کار با فوندانت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فوندانت با موادی نظیر آب، قند، ژلاتین و گلیسیرین تهیه می‌ شود، جنس این خمیر روکش نرم و منعطف می‌ باشد. از آن در تهیه اشکال تزیینی خوراکی و روکش کیک استفاده می‌ شود. اگر می‌ خواهید آموزش تهیه کیک با فوندانت را یاد بگیرید، در اولین گام نیاز به ابزار فوندانت خواهید داشت. برای خرید لوازم قنادی مورد نیاز برای کار فوندانت بهتر است با انواع این ابزار آشنا شوید.

 

ابزار کار با فوندانت

از ابزارهای شرینی‌ پزی و کیک‌ پزی می‌ توان به ابزارهای فوندانت اشاره داشت. این ابزارها برای روکش کردن، برش، شکل دهی و تزئین فوندانت روی کیک مورد استفاده قرار می‌ گیرند. با استفاده از این ابزار به راحتی می‌ توانید اشکال هندسی و حتی عروسک‌ های خوراکی درست کنید. البته کیفیت این ابزارها نیز اهمیت زیادی دارد.

ابزار فوندانت دارای تنوع بسیاری است و مصرف کنندگان با توجه به نیاز خود از آنها بهره می‌ برند. لوازم قنادی نارمیلا، بهترین و با کیفیت‌ترین ابزارهای کار با فوندانت را ارائه می‌ دهد که در ادامه به معرفی این ابزار و کاربردهایشان پرداخته ایم.

●کاتر فوندانت (برشگر)

کاتر از کاربردی‌ ترین و مهم‌ ترین ابزار جهت استفاده از فوندانت می‌ باشد. این ابزار بریدن تیکه‌ های خمیر فوندانت را برای شما آسان می‌ کند. با استفاده از آن می‌ توانید فوندانت را با شکل و اندازه دلخواه خود برش دهید.

●مولد یا مالد فوندانت

مولد از سایر ابزار کاربردی برای استفاده از خمیر فوندانت می‌ باشد. در حقیقت مولد یک قالب سیلیکونی است که از آن برای شکل دادن به خمیر استفاده می‌ کنند. فروشگاه نارمیلا این ابزار را در انواع و طرح‌ های مختلف و جذابی ارائه می‌ دهد. استفاده از مولد باعث زیبایی و خاص شدن کیک می‌ شود.

استفاده از مولد بسیار راحت می‌ باشد. تنها کافیست کمی آرد ذرت داخل آن بپاشید و سپس خمیر فوندانت را درون آن بگذارید. در مرحله آخر برای فرم گرفتن خمیر، آن را فشار دهید.

●اتو فوندانت

اتو فوندانت از کاربردی‌ ترین ابزارهای کار با خمیر فوندانت است. از این ابزار برای صاف کردن خمیر فوندانت روی کیک به عنوان روکش استفاده می‌ کنند. با استفاده از اتو فوندانت می‌ توانید بسیار راحت و سریع خمیر را روی سطح کیک پخش و صاف کنید.

●تکسچر فوندانت

تکسچر فوندانت صفحه‌ای از جنس سیلیکون است که بیشتر برای قالب دسر از آن استفاده می‌ کنند. تکسچر دارای طرح‌ های متنوعی نظیر: چوبی، مستطیلی و ... می‌ باشد.

●چسب فوندانت

چسب فوندانت همانطور که از نامش پیداست، برای چسباندن اشکال تزئینی روی خمیر فوندانت استفاده می‌ شود.

●مهر فوندانت

از دیگر ابزارهای کاربردی جهت تزئین خمیر فوندانت، می‌ توان به مهر فوندانت اشاره داشت. این مهر معمولا برای تزئین حاشیه کیک‌ هایی با روکش فوندانت مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

●تپانچه فوندانت

تپانچه فوندانت دارای چند سری متفاوت می‌ باشد. این سری‌ها ایجاد اشکال مختلف برای تزئین کیک را برای ما بسیار راحت می‌ کند. از این ابزار، با توجه به سلیقه خود می‌ توانید اشکال خاصی را با خمیر فوندانت برای تزئین کیک درست کنید.

005

●سمبه فوندانت

سمبه کاربردهای مختلفی دارد. از این ابزار بیشتر جهت ساخت گل، عروسک و سایر اشکال تزئینی و زیبا با خمیر فوندانت استفاده می‌ شود. فروشگاه لوازم قنادی نارمیلا این سمبه‌ ها را در سایز‌های مختلف در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌ دهد.

●قلم طراحی فوندانت

از ابزارهای جذاب مورد استفاده در شیرینی‌ پزی می‌ توان به قلم‌ های طراحی فوندانت اشاره داشت. این قلم‌ ها دارای اشکال متنوع و مختلفی هستند و برای طراحی رو فوندانت مورد استفاده قرار می‌ گیرند. هزینه هر بسته از این قلم‌ ها با توجه به کیفیت، تعداد و طرح قلم تعیین می‌ شود. فروشگاه لوازم قنادی نارمیلا انواع مختلفی از این قلم‌ های طراحی را با قیمت مناسبی ارائه می‌ دهد.

با استفاده از این ابزار می‌ توانید طرح‌ های مختلف و زیبایی نظیر گل، برگ، حیوانات و ... روی خمیر فوندانت ایجاد کنید. قلم‌ های طراحی فوندانت قابل استفاده برای تزئین روی کیک، کاپ کیک، کلوچه، بیسکویت و ... می‌ باشد. طرح‌ های ایجاد شده توسط این قلم‌ ها مورد پسند همه به خصوص کودکان می‌ باشد.

●وردنه

وردنه فوندانت انواع مختلفی دارد. این وردنه‌ ها را به صورت ساده و یا با اشکال مختلف ارائه می‌ دهند. با استفاده از این ابزار می‌ توانید به راحتی خمیر فوندانت را باز کنید. در نهایت از خمیر باز شده ساده و یا طرح‌ دار می‌ توانید به عنوان روکش کیک خود استفاده کنید. طرح و نقش های موجود روی این وردنه‌ ها به صورت برجسته با طرح‌ هایی بسیار متنوع می‌ باشد. استفاده از این ابزار بسیار ساده و راحت می‌ باشد. فروشگاه لوازم قنادی نارمیلا، طرح‌ هایی متنوع با کیفیتی بالا از این وردنه را در اختیار مشتریان خود قرار می‌ دهد.

●شابلون یا استنسیل

شابلون‌ ها نیز از جمله ابزار‌هایی با تنوع بالا می‌ باشد. جنس آن‌ها با توجه به کاربردی که دارند، متفاوت است. به عنوان مثال برخی از آن‌ها کاغذی، برخی دیگر پلاستیکی، پی وی سی ضخیم و یا استیل می‌ باشند. شابلون‌ ها را می‌ توانید با طرح‌ هایی بسیار زیبا و خاص پیدا کنید. از این ابزار برای طرح انداختن روی کیک، شیرینی، بیسکویت، دسر و ... استفاده می‌ کنند.

برخی از طرح‌ های این ابزار برای تزئین حاشیه کیک‌ ها بسیار مناسب است. به عنوان مثال شکل‌ های تور، حاشیه‌ ای، گل، برگ و ... از محبوب‌ ترین شکل‌ های شابلون‌ می‌ باشد.

تهیه ابزار فوندانت به راحتی و در کم‌ترین زمان از فروشگاه نارمیلا امکان پذیر می‌ باشد. ابزارهای ارائه شده در این فروشگاه از کیفیت، قیمت و تنوع بالایی برخوردار می‌ باشند. بنابراین برای شروع یک تجربه لذت بخش از شیرینی و کیک پزی کافیست برای خرید لوازم قنادی و مواد اولیه مورد نیاز خود به وب سایت نارمیلا مراجعه کنید.