اداره ملی نظارت بر داروی چین، درخواست دو شرکت داروسازی این کشور برای ثبت دو واکسن جدید کرونا را تایید کرد.

ثبت دو واکسن جدید کرونا در چین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رادیو بین المللی چین، یکی از این واکسن ها واکسن نو ترکیب تولید شرکت «کانسینو بیوتک» است که به روش مشروط به تصویب رسیده است.

این واکسن نخستین واکسن از نوع آدنوویروس تولید چین در برابر کرونا است.

اداره ملی نظارت بر داروی چین همچنین درخواست شرکت سینوفارم برای ثبت واکسن جدید خود در برابر ویروس کرونا که همچنان از نوع ویروس غیرفعال (سلول Vero) است را به تصویب رساند.

طبق «قانون مدیریت واکسن» و «قانون مدیریت دارو» چین، درخواست های ثبت فوق العاده دارو به دو روش فوری و مشروط به تصویب می رسد.

در مورد دو واکسن جدید فوق که ثبت آن ها تصویب شده است، این اداره از تولیدکنندگان مذکور خواست پس از آغاز عرضه واکسن جدید خود به بازار، همچنان به تحقیقات مربوط ادامه داده و نیازهای مشروط را تکمیل کرده و نتایج جدید تحقیقات را نیز به موقع ارایه دهند.

چین تائید اضطراری انجام آزمایش های بالینی روی ۱۶ واکسن منتخب کرونا را نیز صادر کرده است و در حال حاضر، شش واکسن تولید چین در حال سپری کردن فاز سوم آزمایش های بالینی هستند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه چین، این کشور واکسن کرونای تولیدی خود را در اختیار ۵۳ کشور در حال توسعه قرار داده و در حال صادر کردن واکسن به ۲۲ کشور است. سران هشت کشور خارجی نیز با واکسن های ضد کرونای تولیدی چین، واکسینه شده اند.