رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بابت «کرونا» به شدت نگرانیم، تاکید کرد: دولت و ستاد ملی کرونا از 15 اسفند تا 15 فروردین سفرها را ممنوع کنند و مردم هم دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان با جدیت دنبال کنند.

نامه‌ای به روحانی که پاسخ داده نشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نحوه مدیریت اپیدمی کرونا در کشور، با توجه به در پیش بودن ایام عید نوروز، اظهار داشت: در حال حاضر نسبت به وضعیت روزها و هفته‌های آینده به شدت نگرانیم؛ چرا که برخی خبرهایی که از دولت بیرون می‌آید، نگران‌کننده است و با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته، قطعا نمی‌توان سفرهای نوروزی را برگزار کرد. 

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها مشکل جدی داریم و قطعاً از طریق کمیسیون بهداشت و درمان توصیه‌های لازم را به دولت ارائه خواهیم کرد، گفت: درخواست ما این است که دولت و ستاد ملی کرونا از 15 اسفند تا 15 فروردین سفرها را ممنوع کنند و مردم هم دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان با جدیت دنبال کنند. 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اگر موج چهارم کرونا ایجاد شود، با توجه به مرگ و میرهای ناشی از ویروس جهش یافته در سنین پائین، قطعا اتفاقات تلخ‌تری رقم خواهد خورد. 

قرنطینه ناقص مسافران ورودی به کشور!

شهریاری با تأکید بر اینکه دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا باید جدی گرفته شود، گفت: به ویژه از وزیر کشور به عنوان رئیس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا می‌خواهیم که اجرای دستورالعمل‌ها را جدی‌تر دنبال و کنترل کند، چرا که افرادی از خارج از کشور آمده‌اند اما به گفته آنها، در فرودگاه‌ها مراقبت لازم نمی‌شود. 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه قرنطینه مسافران مشکوک وارد شده به کشور گفت: مواردی در فرودگاه امام (ره) اتفاق افتاده که افراد مشکوک بوده‌اند و قرنطینه شده‌اند اما فقط شب را در هتل هستند و در روز به دلیل آشنایی‌ها و ارتباطاتی که دارند، امکان خروج از هتل را پیدا می‌کنند و داخل شهر می‌روند! در سیستان و بلوچستان هم موردی داشتیم که از ایتالیا آمده بود و با وجود داشتن علائم بیماری در شهر می‌چرخید. 

۲ ماه پیش به روحانی نامه نوشتیم، جواب نداد!

شهریاری با تأکید بر اینکه پروازهای خارجی را باید جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: دو ماه پیش نامه‌ای به آقای روحانی نوشتیم و درخواست کردیم که سفرهای خارجی را ممنوع کنند و در صورت ضرورت برای سفر ایرانیان مقام خارج از کشور به داخل، آنها را دو هفته به معنای واقعی کلمه قرنطینه کنند، اما متأسفانه به این نامه جواب ندادند. 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در این هفته نیز مجدداً با مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا مکاتبه می‌کنیم و روند کنترل بیماری و اجرای دستورالعمل‌ها را دنبال خواهیم کرد.