در این مطلب به مقایسه بلیط چارتر و بلیط سیستمی هواپیما می‌پردازیم و مزیت‌های بلیط سیستمی را هواپیما توضیح می‌دهیم.

چه زمانی خرید بلیط سیستمی هواپیما به صرفه‌تر است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زمانی که از خرید بلیط هواپیما صحبت به میان می‌آید با تقسیم‌بندی عمده بلیط‌ هواپیما به بلیط چارتر هواپیما و بلیط سیستمی هواپیما مواجه می‌شویم. عموما بلیط چارتر هواپیما، ارزان بودن و بلیط سیستمی هواپیما، اطمینان در خرید و کنسلی و قیمت ثابت را به ذهن متبادر می‌کند. اما چرا قیمت ثابت در بلیط‌های سیستمی هواپیما وجود دارد ولی در بلیط‌های چارتر دیده نمی‌شود؟ در این مطلب به مقایسه بلیط چارتر و بلیط سیستمی هواپیما می‌پردازیم و مزیت‌های بلیط سیستمی را هواپیما توضیح می‌دهیم.

تفاوت مهم بلیط سیستمی و بلیط چارتر هواپیما مرجع تعیین کننده نرخ بلیط است. بلیط سیستمی هواپیما نوعی از بلیط هواپیما است که قیمت آن توسط ایرلاین‌ها تعیین می‌شود. اما با توجه به این که آژانس چارتر کننده به طور یکجا بخش یا تمام بلیط‌های یک پرواز را می‌خرد، طبیعتا تعیین کننده نرخ بلیط چارتر هواپیما آژانس چارتر کننده است. از این رو با توجه به اینکه قیمت بلیط سیستمی هواپیما توسط ایرلاین مشخص می‌شود، قیمت آن ثابت است. اما عوامل زیادی بر قیمت بلیط چارتری هواپیما که توسط چارترکننده مشخص می‌شود، تأثیر دارد.

زمان انجام سفر یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط چارتر هواپیما است. موضوعی که سبب می‌شود ثبات قیمت بلیط سیستمی هواپیما در زمان اوج سفرها بیشتر لمس می‌شود، زمانی که بلیط‌های چارتری گرانتر از بلیط‌های سیستمی به فروش می‌رسد. سن مسافران دیگر عامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط چارتر هواپیما است. تفاوت قیمت بلیط هواپیما برای نوزاد، کودک و بزرگسال در بلیط‌های سیستمی هواپیما و یکسان بودن قیمت بلیط هواپیما برای سنین مختلف در بلیط‌های چارتری، خرید بلیط سیستمی هواپیما را برای افرادی که در سفر خود کودک به همراه دارند به صرفه‌تر می‌سازد.

مزیت دیگر بلیط سیستمی هواپیما ثابت بودن برنامه پروازی است. برنامه پروازی ایرلاین‌ها برای فروش بلیط سیستمی هواپیما کاملا مشخص است و مسافران می‌توانند از مدت زیادی قبل از سفر خود برای خرید بلیط اقدام کنند. همچنین برخلاف بلیط چارتری هواپیما که معمولا امکان کنسلی ندارد، پس از خرید بلیط سیستمی هواپیما قوانین کنسلی و استرداد وجه کاملا مشخص است و طبق قوانین هر ایرلاین کنسلی و بازگشت هزینه پس از کسر جریمه انجام خواهد شد. افزون بر این بلیط‌های سیستمی با برنامه پروازی مشخص برای تمامی مسیرهای شلوغ یا خلوت در فواصل منظم وجود دارند و به این صورت نیست که فقط برای مسیرهای پرطرفدار باشند.

برای خرید بلیط سیستمی هواپیما از اسنپ تریپ کافی است پس از ورود به صفحه خرید بلیط هواپیما در وبسایت اسنپ تریپ، با استفاده از فیلترهای موجود در ستون سمت راست صفحه نوع پرواز را براساس «سیستمی» فیلتر کنید