شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وسیله ای را خریداری کرده اید اما بعد متوجه شده اید که برخی از قابلیت های موجود در وسیله مورد نظر مورد نیازتان نبوده و یا بلاعکس شما قابلیتی مدنظرتان بوده که وسیله خریداری شده آن قابلیت را دارا نمی باشد. با ما در ارتباط باشید تا برخی از این مشخصه ها را با شما عزیزان بررسی کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جاروبرقی برای اولین بار توسط آیوز مک گافی اختراع کردید که البته اختراع اصلی را به دنیل هس نسبت می دهند ، این دستگاه  جزء مهمترین ابزارها در زمینه نظافت می باشد. که به راحتی این قابلیت را درد تا به وسیله مکش ، گردو غبار و زباله را در داخل یک کیسه جمع نماید. و جاروبرقی ها انواع مختلفی دارند که از دستگاه های کوچک دستی گرفته تا جارو برقی های مرکزی خانگی و صنعتی.

انواع جاروبرقی

  1. جارو برقی خانگی
  2. جارو برقی صنعتی
  3. جارو برقی تجاری
  4. جاروبرقی نیمه صنعتی
  5. مکنده صنعتی

جاروبرقی دستی در سال 1860 توسط دنیل هس اختراع شد. این جاروهای دستی که با نام جارو نپتون نیز شناخته می شوند. وجود برس چرخان در این جارو ها آنها را قادر ساخته است تا به راحتی گردو غبار و زباله را جمع نمایند.

اصلی ترین معیارها در خرید جاروبرقی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وسیله ای را خریداری کرده اید اما بعد متوجه شده اید که برخی از قابلیت های موجود در وسیله مورد نظر مورد نیازتان نبوده و یا بلاعکس شما قابلیتی مدنظرتان بوده که وسیله خریداری شده آن قابلیت را دارا نمی باشد. با ما در ارتباط باشید تا برخی از این مشخصه ها را با شما عزیزان بررسی کنیم.

1.پاکت جاروبرقی:

سعی کنید از پاکت مرغوب برای جارو برقی خود استفاده نمائید. چون این امر موجب می شود هم آلودگی ها به خوبی جذب شوند و هم عمر جاروبرقی افزایش یابد. برای این منظور هم میتوانید از پاکت های یکبار مصرف استفاده نمائید و یا پاکتی دائمی ولی مرغوب خریداری کنید که قابل شستشو باشد.

2. قابلیت مکش مایعات:

جاروبرقی که قابلیت مایعات را داشته باشدیک گزینه فوق العاده برای خرید می باشد. که از آن جمله می توان به جاروبرقی نیمه صنعتی خانگی یک موتوره (soran)  اشاره کرد. که این جارو برقی هم قابلیت مکش آب و هم خاک را دارا می باشد.

3. قدرت فیلتراسیون:

سعی کنید از فیلترهای پیشرفته استفاده نمائید، زیرا میزان جذب گردو غبار و عدم بازگشت آن همگی بستگی دارد به فیلتر جارو برقی. اگر در منزل خود فرد سالمند و یا کودک دارید برای پاکیزه ماندن محیط از آلودگی ها به این مساله اهمیت دهید. جاروبرقی صنعتی دو موتوره اتوماتیک پاندا (ametek) نمونه بسیار مناسب در این زمینه می باشد.

4. قدرت مکش:

در زمینه قدرت مکش باید به عایق بندی  مناسب جارو برقی توجه کرد، زیرا هرچقدر عایق بندی به درستی انجام شده باشد. قدرت مکش بالا می رود و مکش ذرات توسط پمپ مکش انجام می شود به گونه ای که هر اندازه پمپ مکش در ایجاد خلا درست عمل نماید ما شاهد افزایش قدرت مکش خواهیم بود. جاروبرقی صنعتی سه موتوره (master) را می توان نمونه ای از جارو برقی های با قدرت مکندگی بالا دانست.

5. توان موتور:

توان موتور را اصولا با واحد وات می سنجند و هر چه این مقدار عدد بالایی باشد. جاروبرقی شما توان موتور بالایی خواهد داشت. و سعی نمائید در خرید های خود جارو برقی با توان مکش بین 1300 تا 2200 وات را بجای جاروبرقی های با توان موتور کمتر از 1000 وات خریداری نمائید.

6. سطح صدا:

رعایت آرامش افراد در کنار رعایت پاکیزگی هر دو مساله بسیار مهم می باشد. که این مساله در طراحی و ساخت جارو برقی نیز مدنظر می باشد، به گونه ای که جاروبرقی با صدای 77-70 دسی بل را می توان برای جارو برقی صدای مطلوب دانست. هر سه مدل جاروبرقی بیان شده دارای ویژگی های فوق می باشند لذا می توان آنها را در زمره‌ی جاروبرقیهای کاربر پسند دانست.

از دیگر مدل های جارو برقی که میتوان از فروشگاه های تجهیزات نظافتی و بهداشتی خریداری کرد جاروبرقی همراه تک پروانه است . این جاروبرقی این قابلیت را دارد تا مکان هایی مانند داخل ماشین ، راه پله ، لوسترها ، قفسه کتاب و... را که شما به راحتی قادر به تمیزکردنشان نیستید را در کمترین زمان ممکن برای شما تمیز نماید.