رکنا/ فتانه دختر جوان وقتی گوشی سرقتی به دستش افتاد نمی دانست که گوشی را برادرش دزدیده است و راز سرقت های 2 برادر جوانش لو رفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گوشی موبایل سرقتی  برای دختری به نام  فتانه  در تهران دردسر ساز شد و راز سرقت های برادرانش لو رفت. برادران فتانه از 13 سالگی دزدی می کردند و 14 نفر از آنها شاکی بودند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کاراگاهان اداره ۱۸ پلیس آگاهی پایتخت با کنار هم قرار دادن سرنخ هایی که در تحقیقات بدست آوردند، سارق تکرو  گوشی های تلفن همراه  را به دام انداختند.

 سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: چند روز قبل، گزارش گوشی قاپی از مرد جوانی به کارآگاهان اداره ۱۸ پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد، شاکی در تحقیقات به ماموران گفت، در حال عبور از خیابان بودم که مردی لاغر اندام و ریز نقش سوار بر موتورسیکلت هوندا گوشی تلفن همراهم را قاپید، با اینکه در آن لحظه شوکه شده بودم اما بارها در اخبار و توصیه های پلیسی شنیده بودم که در این شرایط به جای درگیری، بهتر است شماره پلاک وسیله سارق را یادداشت کنم، این کار را انجام دادم.

فتانه دختر جوان تهرانی طعمه دزدی های برادرانش قرار گرفت

وی افزود: با اطلاعاتی که شاکی در اختیار تیم تحقیق قرار داد، کاراگاهان به سراغ مالک موتورسیکلت رفته و در بررسی ها مشخص شد موتور مدتی قبل فروخته شده است، در ادامه بررسی ها، هویت آخرین خریدار که زن جوانی به نام فتانه بود بدست آمد، همزمان گوشی تلفن همراه سرقتی نیز فعال شد و ماموران در تحقیقات دریافتند که از تلفن سرقتی مرد جوان، زن جوانی به نام فتانه استفاده می کند.

وی اضافه کرد: با برملا شدن این موضوع و در کنار هم قرار دادن اطلاعاتی که ماموران بدست اوردند، تحقیقات روی خانواده فتانه متمرکز شد، در ادامه مشخص شد فتانه دو برادر دارد که به اتهام جرایم‌مختلف بارها به زندان افتاده اند، دو برادر که از ۱۳ سالگی با قاپزنی، خلاف های خود را شروع کرده و یکی از انها فرهاد و دیگری فرامرز، نام دارد.

نجفی گفت: در ادامه تحقیقات، تصویر متهمان که در سیستم تشخیص هویت اگاهی موجود بود به شاکی نشان داده شد و مرد جوان فرهاد را به عنوان سارق گوشی اش شناسایی کرد.

پلاک موتور هوندا سرقت های جوان لاغر اندام تهرانی را لو داد

نجفی تصریح کرد: با تایید مالباخته و پس از هماهنگی های قضایی، کاراگاهان اداره ۱۸ برای دستگیری او وارد عمل شده، اما در ادامه مشخص شد فرهاد به خاطر گوشی قاپی چند روز قبل بازداشت و در زندان به سر می برد.

به گفته این مقام انتظامی، با مشخص شدن این موضوع و هماهنگی ها با بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 12 تهران، فرهاد از زندان به اداره آگاهی منتقل و در مواجهه با مدارک پلیسی به جرم و شیوه انجام آن  اعتراف  کرد، سوار بر موتورسیکلتم در خیابان های پایتخت پرسه می زدم و با دیدن سوژه ای مناسب اقدام به گوشی قاپی می کردم، در این مدت بیش از ۲۰ گوشی سرقت کرده ام.

نجفی در پایان گفت: در ادامه تحقیقات ۱۴ شاکی شناسایی شد و سارق با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد‌.