نماینده روسیه در سازمان های بین المللی عقب نشینی اروپا از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران را نشان دهنده عقلانیت و فهم مشترک دانست.

نظر نماینده روسیه درباره پس گرفتن قطعنامه اروپا علیه ایران: نشانه عقلانیت است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین امروز (یک شنبه) در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اطلاعات منفی بسیاری پیرامون ما در جریان است اما واقعیت آنچنان که تصور می شود، بد نیست. به عنوان مثال هفته گذشته که E-3 (انگلیس، فرانسه، آلمان) پیش نویس قطعنامه عجیب خود درخصوص ایران را کنار گذاشت، نمایش عقلانیت و فهم مشترک بود. امیدواریم که در مورد سایر موضوعات حیاتی نیز عقل سلیم غالب باشد.

هفته گذشته کشورهای اروپایی طرف برجام پیش نویس یک قطعنامه را در اختیار اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دادند که در آن نسبت به آنچه عدم شفافیت هسته ای از سوی ایران عنوان شده بود، به ابراز نگرانی کرده بودند. اما این کشورها در روزهای اخیر از این اقدام خود عقب نشینی کردند و پیش نویس قطعنامه را پس گرفتند.

اولیانوف در روزهای اخیر بارها بر لزوم اتخاذ تصمیمات درست و مسئولانه درخصوص برجام تاکید کرده و خواستار به کارگیری دیپلماسی برای حل اختلافات در این زمینه و عبور از بن بست کنونی شده است.

وی روز گذشته نیز در یک توئیت نوشت: اکنون زمان تمرکز روی مسیر سیاسی برای احیای برجام است. برای رسیدن به این هدف، لازم است که گفت وگوهای غیر رسمی در قالب تمام اعضای برجام و آمریکا برگزار شود.

این دیپلمات روس همچنین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روسیه، رویکرد آمریکا برای بازگشت به برجام، آن را سیاستی درست و عاقلانه ارزیابی کرد و گفت: اما در این وضعیت هم آمریکا و هم ایران شروع به گفتن این کرده‌اند که طرف دیگر می بایست قدم اول را بردارد. این مسیر به هیچ جا نمی رسد. تنها راه پیشرفت در این زمینه، همزمان کردن گام های عملی به گونه‌ای است که هیچکس فکر نکند وجهه خود را از دست داده است.

وی خاطر نشان کرد: همگام سازی و یک نقشه راه مشخص با دستورالعمل های گام به گام، تنها راه موفقیت (برای حفظ برجام) است.