پرطرفدارهای سایپا در حالی امروز به آرامش رسیدند که طی سه روز گذشته شاهد افت قیمت محصولات این شرکت در بازار بودیم، اما برخی عوامل از جمله انتظار برای خبر خوش سیاسی موجب شد تا در کنار سایر عوامل شاهد ثبات در بازار خودرو باشیم عاملی که خوش بینی در بازار را به همراه داشته و موجب شده تا بسیاری از خریداران به امید کاهش بیشتر قیمت فعلا دست از خرید بکشند و به این طریق بازار بیش از پیش وارد رکود شود.

یک قدم تا ارزانی خودرو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از جمله محصولات سایپا که امروز قیمت آنها را مورد بررسی قرار داده‌ایم، می توان به «پراید ۱۱۱»، «پراید ۱۳۱»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد. خودروهای که در میان پرتیراژها در بازار بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته فعالان بازار خودرو صدور فاکتور برای برخی خودروها با مدل ۱۴۰۰ یکی از دلایلی است که موجب شده تا خریداران تا رسیدن این خودروها (پلاک شدن) به بازار برای خرید دست نگهدارند، عاملی که بر رکود بازار دامن زده است و با این شرایط می توان گفت خودروهای مدل ۱۴۰۰ بازار خودور را رام کرد.

از دیگر مسائلی که فعالان بازار خودرو رسیدن بازار به ثبات را به آن نسبت می دهنده می توان به اخبار سیاسی اشاره کرد، عاملی که خوش بینی در بازار را به همراه داشته و موجب شده تا بسیاری از خریداران به امید کاهش بیشتر قیمت فعلا دست از خرید بکشند.

به این دو عامل می توان نوسان در بازار ارز بخصوص بازار دلار را نیز اضافه کرد، عاملی که چندی است بازار خودرو را با تغییرات خود دستخوش تغییر کرده است.

UfFEtf30WCoG