فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی گفت: بعید می دانم خروجی شورای وحدت حمایت از آقای لاریجانی باشد چون تا به حال آنها تصمیمات خوبی نگرفته اند و بعد از این هم احتمالا نتوانند تصمیم خوب بگیرند.

جعفرزاده: ظریف نامزد شود، موتورسواران راه می‌افتند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اخبار درباره کاندیداتوری علی لاریجانی و محمدجواد ظریف این روزها خیلی زیاد مطرح می شود، جالب است که اعتدالیون، اصولگراها و اصلاح طلبان هر کدام از زاویه نگاه خودشان به این مسئله می پردازند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با نامه نیوز درباره نامزدی علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای لاریجانی بهترین گزینه محسوب می شود اما آمدن او بستگی به تصمیم آقای رئیسی دارد. آقای رئیسی مورد اقبال حاکمیت است و اگر نامزد شود شاید کس دیگری نیاید. البته در حالت یک انتخابات نیمه سردی را تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: اگر آقای رئیسی بیاید، به نظر من آقای لاریجانی نخواهد آمد و خودش را هزینه نمی کند چون بالاخره نهادهای تأثیرگذار در بحث انتخابات سوگیری شان خیلی بیشتر به آقای رئیسی است تا آقای لاریجانی. به عبارت دیگر آنها به آقای لاریجانی انتقادهایی دارند اما به آقای رئیسی هیچ انتقادی ندارند.

این فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی اظهار کرد: آقای رئیسی الان 80 درصد رئیس جمهور است و راه سختی پیش روی او وجود ندارد. اینکه الان ایشان می گوید «برنامه ای ندارد»، بیشتر تاکتیکی است، در واقع وقتی اینقدر اقبال برای او فراهم است ضرورتی ندارد که خودش را هزینه کند. این امری طبیعی محسوب می شود و هر کس دیگری هم جای آقای رئیسی بود همین صحبت را انجام می داد.

وی ادامه داد: اگر آقای رئیسی نیاید تنور انتخابات گرم است یعنی شور و هیجانی اتفاق می افتد. آقای لاریجانی و آقای قالیباف سعی می کنند به عرصه انتخابات ریاست جمهوری ورود کنند.   

جعفرزاده درباره حمایت شورای وحدت از علی لاریجانی اظهار کرد: اصلا نمی توانم این مسئله را قبول کنم چون با حساب 2، 2 تا چهارتا نمی خواند که شورای وحدت پشت سر آقای لاریجانی بیاید. بالاخره هر مظروفی، ظرف خودش را می خواهد. البته اگر این کار را انجام دهند خیلی کار عاقلانه ای است اما بعید می دانم خروجی شورای وحدت حمایت از آقای لاریجانی باشد چون تا به حال آنها تصمیمات خوبی نگرفته اند و بعد از این هم احتمالا نتوانند تصمیم خوب بگیرند.

وی درباره نامزدی محمدجواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: صد سال دیگر وقتی تاریخ را مرور کنیم، مردم مجسمه او را به خاطر برجام در شهرهای مختلف می سازند چون خدمت بزرگی به کشور کرد اما الان به او توصیه می کنم نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود چون آسیب می بیند. اگر او وارد شود موتورسواران در خیابان راه می افتند و اوضاع خوبی برای آقای ظریف رقم نخواهد خورد.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: محمدجواد ظریف دیپلمات خوبی است جا داشت که کاندیدای ریاست سازمان ملل متحد می شد ولی در حوزه ریاست جمهوری قدری جای تأمل وجود دارد چون معتقدم ظریف رئیس جمهوری که غالب بر همه مسائل به ویژه مسائل اقتصادی باشد نیست. حداقل من چنین خصوصیاتی را از او ندیدم