لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه و در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کابل شد و قرار است با مقامات بلند پایه دولتی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر دفاع آمریکا سرزده وارد کابل شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طلوع نیوز افغانستان اعلام کرد که لوید آسیتن که پیش از این در هند به بسر می بُرد، لحظاتی پیش وارد کابل پایتخت افغانستان شده است.گفته می شود که وی در در سفر بامقامات بلند پایه دولت افغانستان در باره صلح و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

این سفر در حال انجام می شود که بحث حضور و خروج  آمریکا در افغانستان روی میز جوبایدن  رئیس جمهوری آمریکا قرار دارد برخی منابع غربی نوشته اند که احتمال دارد آمریکا  حضور نظامیان خود برای شش ماه دیگر تمدید کند.

اما گروه طالبان به آمریکا هشدار داده است که اگر مطابق توافقنامه صلح دوحه در اول ماه می از این کشور خارج نشود، عواقب آن خطرناک خواهد بود. نشست مسکو که با حضور نمایندگان گروه طالبان و دولت و سیاست مداران افغانستان هفته گذشته برگزار شده بود، پایان یافت و کشورهای ناظر بر این نشست از جمله آمریکا، روسیه، چین و پاکستان بازگشت امارت  اسلامی طالبان را غیر قابل قبول دانستند که با استقبال کابل و واکنش طالبان مواجه گردید.