نماینده مردم تبریز با بیان اینکه بی‌اثر کردن تحریم‌ها روش موثری برای رفع تحریم‌ها است، گفت: شرطی شدن اقتصاد به رفع‌ تحریم‌ها، کشور را گرفتار کرده است.

راه رفع تحریم بی‌اثر کردن آن است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روح‌الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اقتصاد کشور را به لغو تحریم‌ها گره نزنید و اقتصاد را معطل نگذارید، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد کشور را نباید به موضوع رفع تحریم‌ها گره زد، فرمایشی دقیق، علمی و سیاستگذاری مهمی در راستای خنثی کردن اثر تحریم‌ها است.

وی بیان کرد: کاملاً مشهود است که روش اثر گذاشتن تحریم به این گونه است که کشورهای تحریم کننده با القای این نکته که راه گریزی برای تحریم‌شونده وجود ندارد، اثر خود را بر آن کشور و ملت می‌گذارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که حل همه مشکلات را به رفع تحریم‌ها گره بزنیم، به این معنا است که دانسته یا ندانسته با تحریم‌های دشمنان همراهی کرده‌ایم و این اقدام باعث می‌شود که تحریم آنان اثر خود را بگذارد.

متفکر آزاد در پاسخ به این سوال که خطر دل بستن به لغو تحریم، معادل خود تحریم است یا بیش از آن؟ ادامه داد: هدف از اعمال تحریم بر کشورها این است که سیاست‌های کشور تحریم شده تغییر پیدا کند و آن کشور شروط طرف مقابل را بپذیرد و نسبت به آن تمکین کند و لذا زمانی که کشورهای تحریم شده می‌گویند تحریم‌ها را باید رفع کرد تا مشکلات کشور حل و فصل شود، با این حرف خود باعث افزایش اثرگذاری تحریم‌ها می‌شوند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اکثر موارد برای رفع تحریم‌ها باید به طرف مقابل امتیازات اساسی داده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بی اثر کردن تحریم‌ها روش مؤثری برای رفع تحریم‌ها است، اظهار داشت: اقتصاد کشور لزوماً نباید از مسیر رفع تحریم گشایش پیدا کنند و می‌توان تحریم‌ها را بی‌اثر کرد تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

وی بیان کرد: اگر اقتصاد کشور درون‌زا شود و بتوانیم با ظرفیت‌های خودمان مسیر دشمن را برای تحریم‌ها ببندیم و همچنین کالاهای تحریم شده را خودمان تولید کنیم، این پیام به تحریم کنندگان منتقل می‌شود که آن کشور تحریم شده به خودکفایی رسیده است و باید از تحریم آنان دست بردارد.

متفکرآزاد اظهار داشت: دنیا، دنیای رقابت اقتصادی و تجاری است و در صورتی که ما به خودکفایی برسیم، دشمن برای نجات اقتصاد خودش تحریم‌ها را لغو می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: یکی از مشکلات کشورمان شرطی شدن اقتصاد کشور به رفع تحریم‌ها است و این مسئله منجر به گرفتار شدن اقتصادمان شده است و از آنجایی که همه مسائل به مذاکرات و رفع تحریم‌ها گره خورده است به دشمن این پیام انتقال داده می‌شود که اگر شما اجازه ندهید ما حتی نفس هم نمی‌توانیم بکشیم و به همین دلیل نتیجه این تفکر باعث شده است که تحریم‌ها اثر خود را بگذارد.

متفکر آزاد تاکید کرد: مقام معظم رهبری با درایت‌شان ادامه این بازی باخت-باخت را به صلاح ندانستند و به کاندیدای ریاست‌جمهوری هم تاکید کردند که در انتخابات این بازی را نکنند چراکه این رویه به نفع دشمن است.