یرنا/ عضو کمیسیون انرژی مجلس بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: گروه‌های سیاسی بر پایه رفاقت و دوستی، برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد معرفی نکنند بلکه هدف، توانمندی و پتانسیل افراد باشد تا با معرفی نامزد اصلح شرایط خوبی را برای آینده کشور رقم بزنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مصطفی نخعی در گفت وگو با ایرنا در مورد مشارکت و حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: چند انتخاب بسیار مهم به‌ویژه انتخابات ریاست جمهوری را در سال جدید پیش رو داریم.  رییس جمهوری به عنوان شخص اول اجرایی کشور وظایف و مسوولیت‌های سنگین و مهمی بر عهده دارد امروز که کشور ما در مسایل اقتصادی با معضلات بسیار زیادی مواجه است کسی که می‌خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود باید برنامه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات موجود کشور داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: مردم ایران همیشه آگاهانه نامزد مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند این بار هم آگاهانه‌تر و دقیق‌تر در انتخاب خود تصمیم‌گیری می‌کنند تا با انتخاب فرد اصلح با توجه به  شرایط  کشور بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

نخعی افزود: رهبر انقلاب بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کردند. انتخابات یکی از مظاهر جمهوریت نظام و نماد مردم سالاری دینی است. بنابراین هرچه مردم پرشورتر در انتخابات شرکت کنند و حضور بیشتری داشته باشند در تقویت جمهوریت که رکن مهم انقلاب است تاثیر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه احزاب نباید فعالیت خود را به دوران انتخابات محدود کنند گفت: احزاب باید در طول سال برنامه مدون جهت انتخابات داشته باشند و نسبت به عضوگیری، آموزش و کادرسازی جهت اعضای خوداقدام کنند.

نخعی با بیان اینکه حزب به معنای واقعی در کشور وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ظهور و بروز احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور محدود به دوره انتخابات است و انتظار می رود احزاب برای بالا بردن آگاهی سیاسی در جامعه فعالیت بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: امید آفرینی در جامعه برای مشارکت پرشور در انتخابات و معرفی نامزد توانمند برای حل مشکلات کشور باید در اولویت گروه‌های سیاسی کشور باشد.

نخعی گفت: گروه‌های سیاسی بر پایه رفاقت و دوستی، برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد معرفی نکنند هدف، توانمندی و پتانسیل افراد باشد تا با معرفی نامزد اصلح شرایط خوبی را برای آینده کشور رقم بزنند.