جامعه‌ مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن ۱۲ فروردین؛ روز جمهوری اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

توصیه سه‌گانه جامعه مدرسین به داوطلبان شرکت در انتخابات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این بیانیه آمده است:

« ۱۲ فروردین روز غلبه جنود « الله » بر جنود شیطان، روز از پای در آوردن دشمن و روز امامت امت و فتح و ظفر ملت مبارک باد.

۴۳ سال پیش کشور عزیزمان ایران، با امداد الهی و هدایت های فقیه آگاه به زمان و مدیر و مدبر، حکومتی مردمی و الهی را تحقق بخشید و انقلاب اسلامی را که در ۲۲ بهمن به پیروزی رسیده بود؛ تکمیل کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ را سرآغاز حیات حقیقی انقلاب اسلامی دانسته و درباره این عید ملی و مذهبی اعلام می دارد: حضور آگاهانه ملت شریف ایران بر اساس مکتب اسلام در عرصه های حکومتی، از ارزشمند ترین دارایی های نظام اسلامی ماست که مایه مباهات ملت های مسلمان و از عوامل امید بسیاری از آزادیخواهان جهان گشته است.

بازخوانی حرکت اجتماعی و سیاسی مردم ایران که حکایت از بلوغ ایمانی و رشد سیاسی آنان در خلق حماسه ای ماندگار با حضور قریب به ۱۰۰ درصدی پای صندوق‌های رای داشت، در سال ۱۴۰۰ که انتخابات های متعددی را در خود جای داده است، از اهمیت بالایی برخوردار است و نکات کلیدی را برای ملت شریف ایران ارمغان می دهد.

۱- حضور حداکثری پای صندوق های رای، علاوه بر ایجاد همبستگی اجتماعی، بیشتر از گذشته امید معاندان نظام اسلامی را محو و نابود می کند.

۲- گذشت بیش از چهاردهه از تحقق نظام اسلامی در ایران و پیمودن فرازها و نشیب های این مسیر، ملت شریف ایران را به این باور رسانده است که جمهوریت در این نظام، به معنای واقعی کلمه وجود دارد و بر این اساس، اهمیت ملاک‌ها و معیارهای لازم جهت انتخاب عالی ترین مقام اجرایی کشور، دو چندان است و بقای نظام اسلامی و نیل به شعارها و اهداف انقلاب اسلامی به انتخاب درست بستگی دارد.

۳- نامگذاری سال جاری به نام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» حاکی از آن است که ملت شریف ایران از عرصه های ایجاد نظام و مشارکت های سیاسی، فرهنگی و نظامی به خوبی گذر کرده و با توجه و تمرکز بر داشته ها در عرصه اقتصادی و رفع موانع این مسیر، شرایط پیشرفت همراه با عدالت نظام اسلامی را می‌بایست فراهم آورد.

۴- مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به خوبی نشان داده‌اند که در زمان های حساس و لازم از انقلاب اسلامی حمایت می کنند. شکرانه این نعمت از سوی زمامداران امور کشور این است که شرایط زندگی مناسب و در شأن شهروندان جامعه اسلامی ایران را فراهم آورند و از هرگونه تبعیض و بی‌عدالتی دوری جویند.

۵- راهبرد دشمن در سال جاری و با توجه به شرایط جهانی و منطقه‌ای، ایجاد یأس و ناامیدی به ویژه از طریق فضای مجازی است، از این رو از مسئولین ذیربط می‌خواهیم با توجه به مسئولیت قانونی و عرفیشان در چارچوب شرع مقدس اسلام و قانون اساسی، ولنگاری در عرصه فضای مجازی و رسانه‌ای را در جهت حفظ و تأمین منافع ملت شریف ایران، به حداقل رسانده و در سریعترین وقت ممکن شرایط استفاده از اینترنت ملی را برای هم میهنان عزیزمان فراهم آورند.

۶- از تمامی کسانی که قصد شرکت در انتخابات و قبول مسئولیت های مختلف را دارند می‌خواهیم اولاً بر اساس تکلیف عمل نمایند. ثانیاً به زوایا و شرایط مسئولیت آگاهی یابند. ثالثاً کلام امام راحل (قدس سره ) و رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) را در این عرصه، سرلوحه فعالیت های خویش قرار دهند.»